Egy normális országban a Gazdasági Versenyhivatal kapásból eljárást indítana. Meglátjuk, Orbániában is kivizsgálják-e a politikai és üzleti érdekek effajta esetleges összefonódásait.
Mint arról korábban beszámoltunk, a hatalmas nyomásnak engedve az Orbán-kormány végül lépésre szánta el magát az elszálló üzemanyag-árak ellen, és 480 forintos benzinár-plafont vezettek be.
A csavaros észjárás persze itt is szerephez jutott: természetesen nem adócsökkentéssel történt meg az üzemanyagok árának mérséklése, hanem a piaci és a hatósági ár közti rést egy az egyben a kutaknak kell benyelniük.
Mivel valójában a kutak nem dolgoztak valami nagy árréssel, így számtalan kisebb kút, amelynek nincsenek komoly anyagi tartalékai, tönkremehet.
Pontosan tudták ezt a benzinár-plafon rendelet kidolgozói is, így hát arról is rendelkeztek gyorsan, hogy bezárni tilos és ha egy kisebb kút nem bírja az üzemeltetés, akkor azt tőkeerősebb üzemeltetőnek kell átadni.
Könnyen lehet tehát, hogy nem a mi nyomorunk, hanem egyszerűen az vezetett a benzinár mérsékléséhez, hogy a nagy halak, mint a MOL most tudják a leginkább elkapni a kis halakat - kiváló lehetőség ez a nyomott áron való terjeszkedésre.
Ön szerint véletlen, hogy pont egy ilyen faramuci módon sikerült a benzinárnak gátat szabni, hogy az a MOL-nak kedvezzen, vagy éppenséggel összejátszásról van szó? Szavazzon!
MOL-mutyi
Forrás: 444.hu
Benzinár: van, ahol még drágulhat is
Nagyjából 20 olyan benzinkút van országszerte, amely a 480 forintban befagyasztott ár alatt kínál 95-ös üzemanyagot. A dízeleket forgalmazóknál éppen a 480 forint a spektrum alsó küszöbe. A kincstár áthárítja a kutakra a hatást, a nagy kúthálózatok veszítenek nagyon sokat, a kicsi márkátlanok kisebb mértékben.
Hernádi Zsoltnál vendégeskedett a Fidesz, 31 milliót hagytak ott a kasszánál
Orbánék kihelyezett frakcióülése Esztergomban remek hír volt a MOL-vezérnek, aki így több milliós közpénz-bevételt könyvelhetett el.
A MOL megveszi a Ferihegyi repteret?
Erre is történt utalás Hernádi Zsolt Telexnek adott interjújában.