Szijjártó Péter helikopterminiszter a kínaiak parancsára megtiltotta ugyan az iratok kiadását, de a Transparency International és a HVG bírósági úton mégis megszerezte.
A Fidesz-kormány úgy gondolta, hogy semmi közünk hozzá, milyen szerződéseket kötöttek 750 milliárd forintunk elköltésére, aminek a forrása 85%-ban kínai hitel lenne, évtizedekre adósrabszolgaságba döntve az országot.
A Transparency International Magyarország és a HVG ebbe nem törődött bele, hanem pereltek az adatokért. A bíróság nekik adott igazat másodfokon is. Az adatokat 15 napon belül kell megkapniuk, vagy az ügy a Kúrián folytatódhat.
Ligeti Miklós, a Transparency International Magyarország jogi igazgatója szerint a magyar kormány nagyon félti a nemzeti szuverenitást, legalábbis akkor, ha a pillanatnyi érdekeit ez szolgálja. Ezúttal mégsem volt annyira büszke, hiszen törvénybe iktatták, hogy a magyar külügyminiszternek a Kínai Népköztársaságtól kell engedélyt kérnie ahhoz, hogy kiadhassa a vasútberuházás részeként kötött szerződések adatait. Ám a jogerős ítélet van arról, hogy a Külgazdasági és Külügyminisztérium törvénysértő módon tagadta meg a kért adatok kiadását, és semmilyen módon nem igazolta, hogy Magyarországnak bármilyen érdeke sérülne attól, hogy kiderül, kik kapták az államtól az esztelenül drága beruházás alvállalkozói megbízásait.
Persze rögtön megértjük a 10 évre szóló titkosítás okát, ha megtudjuk, hogy a kínaiak mellett magyar részről több Mészáros cég is nyert megbízást fő-, vagy alvállalkozóként.
Tehát Mészáros Lőrinc markán keresztül Orbán Viktor és zsebének töméséről szól ez a történet is. Tavasszal viszont a szavazatunkkal véget vethetünk az ország kirablásának.
Dobrev Klára: 2022 után nem lesznek orosz és kínai hitelek!
A Demokratikus Koalíció miniszterelnök-jelöltje felháborítónak tartja, hogy Orbán Viktor és kormánya az emberek megkérdezése nélkül vett föl több ezer milliárd a két keleti diktatúrától.
Hülyének néznek minket a Budapest-Belgrád vasútvonallal kapcsolatban
Schanda Tamás államtitkár szerint környezet- és vasútellenes aki meg szeretné tudni, hogy mennyiben szolgálja a magyar emberek érdekeit a csak 2400 év alatt megtérülő beruházás.
Kester Eddy: 1000 év alatt térülne meg a Budapest-Belgrád vasútvonal
A Financial Times egykori újságírója a kommunista Kína által Magyarországra erőltetett felesleges vasútfejlesztési beruházást elemezte.