Az egyéni vállalkozók számára a két legjobb megoldás a profilváltás és az online hirdetés.
Magyarország legnagyobb közösségi szakemberkeresője, a JóSzaki.hu arról kérdezte felhasználóit, hogy hogyan érintette őket a koronavírus miatt kialakult válság.
"Azt eddig is sejthettük, hogy a járványidőszak sokak megélhetését megnehezítette, esetleg teljesen el is lehetetlenítette. Az mégis meglepetésként érinthet bennünket, hogy még a negyvenesek közt is rengetegen döntöttek a szakmaváltás mellett" - összegezték a felmérés eredményét.
22% munkanélküli
A válaszadók több, mint ötöde teljesen munka nélkül maradt, így egyáltalán nincs bevétele. De akik még dolgozhatnak, azoknak is kevesebb az ügyfele, mint a járvány előtt. Az emberek félnek, zárkózottabbak, nem engedik be őket az otthonukba. Nem csak az anyagi gondok, a vírustól miatti aggodalom is távol tartja az ügyfeleket.
“Érezhetően kevesebb most a kereslet. Sokan magyarázat nélkül mondják vissza a munkát” - panaszkodott egy válaszadó.
Drámaian visszaestek a bevételek
A JóSzaki.hu-n a válaszadók majdnem felének durván visszaestek a bevételei, de összesen közel 80 százalékuk jelentős mértékben csökkent a jövedelme. Súlyosbítja a helyzetet, hogy az emberek nem tudják megítélni, meddig húzódhat el a járványhelyzet. A legtöbben 3 hónapra saccolják, de a válaszadók felének még erre az időszakra sincs elég tartaléka.
Sokan kényszerűségből mást dolgoznak, mégsem keresnek jobban
A felmérésre válaszoló egyéni vállalkozók fele kénytelen olcsóbban dolgozni, mint a járvány előtt. 13% döntött úgy, hogy új utakon keresi a megélhetését a válság idején. Nem csak fiatalok vannak köztük, a negyvenes korosztály is rugalmasnak bizonyult a krízishelyzetben. A legtöbben úgy értékelték, maximálisan elégedettek ezzel a döntésükkel, tehát vélhetően jobban jártak, mintha eredeti foglalkozásuknál maradtak volna.
Sokan megtartanák az új szakmájukat
A kitöltők közel fele már nem térne le az újonnan választott pályáról. A másik 50 százalék visszatérne eredeti szakmájához, de csak úgy, ha megtarthatja az újat is. Szerencsére a többség mégsem csügged: a válaszadókat nem a pesszimizmus jellemzi, hiszen a legtöbben önfejlesztéssel és szolgáltatásfejlesztéssel készülnek a vírus utáni időszakra, miközben igyekeznek óvni az egészségüket is.
Résen leszek, bizakodom és teljes mellbedobással dolgozom, amihez rengeteg kávét tervezek elfogyasztani - mondta egyikük.
Nagyon megéri az interneten hirdetni
A koronavírus az élet minden területén elősegítette a digitalizációt, ez alól nem kivételek a szakemberek sem. A JóSzaki.hu-n például a karantén alatt csaknem negyedével nőtt a szolgáltatók száma. Ezzel együtt nőtt irántuk kereslet is: a közösségi szakemberkeresőn 2019 júniusa és 2020 júniusa között 10,6% emelkedést tapasztaltak az ajánlatkéréseknél.
Érdemes tehát a saját kezünkbe venni a sorsunk, mivel az állam nem tesz semmit a munkaügyi krízis megoldásáért. Szerencsére az interneten már rengeteg olyan lehetőség van, mint az egyéni vállalkozókat segítő JóSzaki.hu.