A Vásárvárost a Semjén Zsolt és Kovács Zoltán szívének oly kedves Döglöttállat-kiállítás előtt sok tízmilliárdnyi közpénzből felújították. És teljesen jellemző a Nemzeti Embertelenség Rendszerére, hogy miközben szarvasagancsokból készült ízléstelen díszkapura volt volt pénz, az olyan alapdolgokra, mint az érdemi akadálymentesítés, nem gondoltak.
Kollégánk a hétvégén többedmagával elkisérte továbbtanulás előtt álló kerekesszékes ismerősét az Educatio kiállításra. Elég kacifántosan sikerült csak bejutniuk.
Autóval érkeztek meg a Kőbányai Vásárvároshoz, és rögtön szembesültek is az első problémával: hol tudnak megállni? Mert ami a legtöbb közösségi helyen az ügyfélszolgálatoktól múzeumokon át a plázákig ma már természetes, az itt egyáltalán nem volt az.
Az Albertirsai úton, a hatalmas parkolóban egy darab hely se volt kijelölve mozgássérültek számára.
Sebaj, gondolták, biztos azért, mert bent, a Hungexpo területén van ilyen parkoló, még kényelmesebb is.
Hát nem. Bár van a kerítésen belül is parkoló, oda nem engedték be őket. Az csak a kiállítóknak van fenntartva. A sorompónál lévő biztonsági őr direkt beszólt rádión a főnökségnek, hogy mi a teendő, de csak annyit tudtak válaszolni, hogy egyedül az Albertirsai úton van lehetőség parkolásra. Ami nincs erre felkészítve, és amúgy is zsúfolásig tele volt. Nem csak a bejárat környékén, végig. Na nem mintha egy leányálom lett volna kilométeres távolságról visszamenni kerekesszékkel a bejárathoz a töredezett járdán, ha egyáltalán találtak volna akkora helyet, ahol a kerekesszékes is ki tudott volna szállni a kocsiból.
A megoldás végül az lett, hogy szabálytalanul félrehúzódva ketten kiszálltak, társuk pedig hazament a kocsival, miután megbeszélték, hogy majd telefonálnak érte, ha végeztek.
Na ekkor jött második akadály.
A kiállítás bejáratául szolgáló III. kapu ugyanis mesterségesen le volt szűkítve vaskorlátokkal, mint ahogy a kezdőképünkön is látható, és pont egy centi hiányzott, hogy átférjenek.
A miértre nem tudni a választ, hisz jegyellenőrzés ott nem folyik, arra ma már külön épület van beljebb. Bizonyára régről maradt itt, és egyszerűen fölöslegesnek tartották elbontani. De ha még volna is értelme a létének, akkor is látható, hogy bőven lett volna hely szélesebbre csinálni.
Ez volt az a pont, amikor majdnem feladták. Végül kollégánk, társát az utcán egyedül hagyva bement egyedül, hogy segítséget kérjen. A megoldás az lett, hogy egy biztonsági őr felengedte a rácsot egy másik kapun, ami közvetlenül a többi mellett volt, de beengedő korlátok nélkül, amin végül bejutottak. Hogy ez miért nem volt eleve nyitva, azt nem tudni. A biztonsági őr elmondása szerint azért, nehogy valaki megpróbáljon autóval bemenni, de a kapuval szemben az út mentén füves sáv volt és korlát, szóval ez fizikailag nem igazán tűnt kivitelezhetőnek.
Bent, a pavilonokban már nem volt gond, és kollégánk elmondása szerint mindenki segítőkész volt. Nem a Hungexpon dolgozókkal volt tehát problémájuk.
A Vásárvárost a Semjén Zsolt és Kovács Zoltán szívének oly kedves Döglöttállat-kiállítás előtt sok tízmilliárdnyi közpénzből felújították. És teljesen jellemző a Nemzeti Embertelenség Rendszerére, hogy miközben szarvasagancsokból készült ízléstelen díszkapura volt pénz, az olyan alapdolgokra, mint az érdemi akadálymentesítés, nem gondoltak.
80 nap alatt a NER körül: Döglöttállat-kiállítás 77 milliárdért
Még az igazi vadászok is felesleges rongyrázásnak tartották a Semjén-showt, vagyis az ízléstelenség és a közpénzszórás tavaly őszi szerelemgyerekét, a Vadászati kiállítást. Erről szól a NER bűneit bemutató sorozatunk aktuális része.
Még az igazi vadászok is felesleges rongyrázásnak tartják a Semjén-showt
Semjénék nem vadászok, csak rongyrázó puskások, akiknek státuszszimbólum a vadászat, de a lényegét nem értik.
Egyszerű, de ötletes megoldás segítheti az akadálymentes közlekedést a 3-as metró vonalán
Innovatív megoldást tesztel a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Zrt. a felújítás alatt álló 3-as metró vonalán, az akadálymentes közlekedés elősegítése érdekében gumiból készült peronhézag-kitöltővel csökkentenék a peron és a szerelvények közötti átlépési távolságot.