Jó kérdés, a választ azonban nem olyan egyszerű megadni, hiszen attól függ, hogy honnan nézzük. Ami biztos: a veszteség százmilliárdokban mérhető.
Budapest rengeteg vagyont vesztett. Orbánék azt gondolják, hogy valami akkor van jó helyen, ha náluk van. Ennek egyrészt az az oka, hogy a miniszterelnök mindenkinél okosabbnak hiszi magát, másrészt meg az, hogy abból lehet jól lopni, ami az ellenőrzésünk alatt van. Az állam nevében Orbán Viktor elvette Budapesttől a kórházak és az iskolák döntő többségét, valamint közművállalatait és más vagyonelemeit.
Míg a főváros tulajdonában vagy résztulajdonában álló közművállalatok korábban milliárdos osztalékot fizettek, ez mára megszűnt. A Főgázt Tarlós és a fővárosi vezetés bőven áron alul átjátszotta az államnak, az érte kapott alig 41 milliárd forintot felélte.
És akkor most nézzünk pár további tételt:
A 4-es metróvonal
A négyes metróval már a kezdetektől voltak problémák, aminek jelentős része Orbánék számlájára írható. A Fidesz még ellenzékből kezdte el gáncsolni a budapestiek számára kétségkívül fontos közlekedési fejlesztést. Amikor pedig ők lettek a főnökök, nem azzal voltak elfoglalva, hogy minél olcsóbban és gyorsabban befejezzék. Épp ellenkezőleg: mindent megtettek, hogy drágán és lassan készüljön el, hogy a baloldali ex-vezetőket fikázhassák ezért. A beruházás összesen 452 milliárdba került végül, ebből 77 milliárd forintot a főváros finanszírozott, amiből az OLAF (Európai Csalás Elleni Hivatal) jelentése szerint 30 milliárd forintot szabálytalanul költöttek el.
A 3-as metró szerelvényei
Sokáig ment a vita arról a kormányoldal és az ellenzék közt, hogy mi legyen a lerohadt szerelvényekkel, amiket évtizedekig nem újítottak föl, de naponta százezrek kénytelenek utazni a hármas metrón. Számos ajánlat volt metrókocsira: felújításra és új járművekre egyaránt. Végül egy észt vállalat adta be a legjobbnak látszó pályázatot. Ők korszerű, légkondis kocsikat szállítottak volna kedvező áron és garanciával. Budapest azonban - Orbán Viktor és cinkosai nyomására - nem ezt választotta, hanem az orosz Metrovagonmas ajánlatát fogadta el, ami 9 milliárddal volt drágább. Legalábbis látszólag, mert a kocsik nem újak, hanem felújítottak, a hetvenes évek műszaki színvonalát képviselik, nincs bennük klíma sem. Volt velük elég probléma, egy időre ki is kellett őket vonni a forgalomból. Később egyébként kiderült, hogy az oroszok valószínűleg kicserélték a kocsikat olyanokra, amiket nem tudtak eladni máshová. Vagyis mindenkit átvertek, Tarlósék pedig nem tettek semmit ez ellen.
Kedves cethalból drága Bálna
A Bálna nevű különleges építményt csaknem tízmilliárd forintért épült fel. Igazi presztízsberuházásnak számított, és óriási bukás lett belőle. Éveken át kongott az ürességtől, nem sikerült megfelelő funkciót találni neki, majd végül az állam átvette a fővárostól. Sokak szerint Budapest rendkívül rosszul járt az üzlettel, Orbánék viszont jól, mert az ingatlanárak időközben jóval feljebb kúsztak.
Orbán Viktor a Várba költözött
A miniszterelnöknek évek óta dédelgetett vágya volt, hogy a Budai Vár falai közt rendezze be az irodáit, ahogy annak idején a királyok. Nagyzási hóbortjának semmi sem szabhatott gátat. Addig nem nyugodott, míg el nem foglalhatta a Karmelita Kolostor termeit. 2019 elején Gulyás Gergely fideszes csicska pofátlanul közölte: a miniszterelnök költözésének költségeivel egyelőre nem számolnak el, mert még számos rekonstrukciós munkát kell elvégezni. Hozzáértők szerint a polgároknak a beruházás nagyjából 30 milliárd forintba került.