Hosszú és drága felújítás után Budapest és Hatvan között gyorsulás helyett ritkultak és lassultak a vonatok.
Annak ellenére, hogy közel két éve zajlik egy drága infrastruktúra-átépítés a 80a vonalon, menetrendfejlesztés helyett itt is ritkítások és lassítások szerepelnek a 2020-2021-es vasúti menetrendben. - írta meg a Mérce.
A változások ellen petíciót is indítottak hatvani civilek. A követeléseikről korábban már mi is beszámoltunk.
A Közlekedő Tömeg menetrend-módosítással kapcsolatos állásfoglalásában külön foglalkozott a Budapest-Hatvan vonallal. A szervezet állítása szerint a vonallal kapcsolatban több mint 60 észrevételt kaptak. Mint írták:
a legtöbb utas Hatvanban is megálló InterCity-ket, sátoraljaújhelyi hibrid IC-ket és közvetlen Budapest–Gyöngyös vonatokat javasolt. A menetrendi fejlesztésekre azért is szükség van, mert a beruházás megtérülését ezekkel indokolták az Európai Unió felé.
Az eredeti tervekben konkrétan az szerepelt, hogy a felújítás után minden órában közvetlen, átszállásmentes zónázó vonatok közlekedtek volna a Keleti pályaudvar és Gyöngyös között, korszerű Flirt motorvonatokkal kiállítva – ehhez képest különösen szomorú a mostani helyzet.
A vasúti járatok ritkítása olyan szempontból további nehézségeket jelent, hogy július 15. óta a Volánbusz is a MÁV irányítása alá tartozik, az összevonás egyik első lépéseként pedig a közvetlen buszokat szüntették meg, az utasoknak a vasutat ajánlották alternatívaként.
Azaz lassan se vonattal, se busszal nem lehet gyorsan és közvetlenül eljutni bizonyos pontokra az országban.
A Közlekedő Tömeg szerint transzparenciára és hosszú távú koncepcióra lenne szükség a közösségi közlekedésben.