Egyértelművé vált, hogy az utasok kéréseit továbbra is semmibe veszik.
Az egész régió közlekedési kapcsolatát javíthatná az a módosítás, ha a Budapest és Miskolc között közlekedő Intercity vonatok Hatvanban is megállnának, biztosítva a lehetőséget az átszállásra, ezért küzdenek nyár óta civilek.
Most olyan levelet kapott a MÁV-tól a civileket összefogó InterCity vonatokat Hatvanba Facebook oldal, amelyből kiderült, hogy semmit nem változtatnának a korábbról megismert, rémálomba illő vasúti menetrendi tervezethez képest.
A MÁV és a civilek között közvetítő Szabó Zsolt képviselőnek címzett válaszlevelet változtatás nélkül közöljük:
Tisztelt Szabó Zsolt!
Az imént küldött menetrendi javaslattal egyértelművé vált, hogy az utasok kéréseit semmibe veszik továbbra is! A Hatvanban és Hatvan vasúti vonzáskörzetében élő utasok, valamint a Hatvanba az északkeleti országrészből munkába járó utasok elsőszámú érdeke az eljutás gyorsítása mindkét irányba (a budapesti és a miskolci irányba is) és csak másodlagos a kényelem fejlesztése.
Továbbá a környék kiemelt turisztikai helyeinek megfelelő vasúti eljutásának teljes figyelmen kívül hagyása figyelhető meg: pl. Nógrád megyében fellelhető egyedülálló turisztikai célpontok, mint a Nógrád-Novohrad GeoPark, Somoskő, Salgó-vára vagy az ebből sokat profitáló legszegényebb megyeszékhely, Salgótarján, amelyeket így lényegesen kevesebb turista látogatna meg.
Az utasközönség részéről NEM áll az alku a következők miatt:
Közel két év várakozás után valós fejlesztések helyett megszorításokat ajánlanak nekünk, miszerint
- a miskolci átszállás nélküli eljutást lényegében megszüntetik Hatvanból a sátoraljaújhelyi sebesvonatok eltörlésével,
- a Zemplén térségét elvágják Hatvantól (és Budapesttől is) a sátoraljaújhelyi sebesvonatok eltörlésével,
- napi 2 db Intercity vonat megállítása Hatvanban, ami csak próbálja kozmetikázni a problémát, de a problémára messze nem nyújt megfelelő megoldást,
- a közel 2 évig tartó pályafelújítás után Budapest és Hatvan között az eljutási idő semmivel sem fog javulni,
- a Budapest és Hatvan között jelenleg csak 2 helyen megálló (Gödöllő, Aszód) gyorsvonatok helyett InterRégiónak csúfolt, a tervezetben további 3 helyen (Máriabesnyő, Bag, Tura) megálló vonatokat adnának, amelyek minden bizonnyal nem csak több helyen fognak megállni, de még zsúfoltak is lesznek a sok elővárosi megállás miatt.
Az utasközönség egyértelműen visszautasítja a továbbított javaslatot és kéri annak mihamarabbi újragondolását. Elvárásaink és kéréseink továbbra is a következők:
- Kérjük, hogy 2020. decemberétől legalább minden 2. Intercity vonat álljon meg Hatvanban menetrendszerint, amellyel így biztosíthatóvá válna a miskolci és a budapesti irányba is a versenyképes elérési idő.
- Kérjük az így elérhetővé vált InterCity vonatok gyorsvonati kocsikkal való kiegészítését (úgy, ahogy a szegedi IC-k esetében, amelyre a helyjegy váltása nem kötelező).
- A Miskolc-Hatvan vonal felújítását követően legkésőbb kérjük minden többi InterCity vonat megállását is, amelyek így biztosítanák az átszállás nélküli eljutást több keleti országrészben lévő megyeszékhelyre.
- További érv, ami a hatvani megállás mellett szól: Minden bizonnyal megszűnik a kassai IC, ezért fölöslegessé válik a szerelvény miskolci várakozása, ezért kérjük, hogy álljon meg Hatvanban is.
Szeretnénk megkérni képviselő Urat, hogy álljon ki továbbra is értünk, utasokért. A vasúti döntéshozóktól pedig kérjük vegyék figyelembe, hogy petíciót nyújtottunk be, amit közel 800 utas aláírt. Facebook oldalunkat eddig pedig mintegy 32 ezer ember látogatta meg.