Súlyos a sofőrhiány a Volánoknál, kinek-kinek a munkábajárását vagy éppen a szabadságát szabotálja az állami buszvállalat.
Számos területen okoz gondokat a munkaerőhiány Magyarországon. Így van ez az állami buszközlekedésben is, ahol hiába szereznek be új járműveket súlyos milliárdokért, ha nincs ki a kormány mögé üljön.
Országszerte jelennek meg olyan hírek, hogy nem jön a Volánbusz. Kimarad egy, kettő vagy akár három menetrendszerinti járat is, persze rossz esetben egymás után.
Mi, Nógrád lakói sokan busszal járunk munkába reggelente, délután haza, a gyerekért az óvodába. Pontosan tudjuk, hogy milyen érzés reggel egy órát késni a munkából, pedig időben fölkeltünk és kimentünk a megállóba. Azt is tudjuk, milyen a gyerek szemébe nézni és bocsánatot kérni tőle, hogy egy órával később mentünk érte. Ezért fizetjük az adót? Hol van ilyenkor a képviselőnk, Balla Mihály? Miért nem képesek megoldani Orbánék, hogy járjanak a buszok?
Mi ennek az egésznek az oka?
Nincs elég buszvezető, ez az ok. Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint azért lehetnek a Volánbusznál járatkimaradások, mert egyre több buszsofőr mond fel, és nincs elegendő utánpótlás. Maga a Volán is elismeri, hogy kevés az ember.
Mire megy el az adónk?
Miközben több megyében is fél napig nem jön a busz Magyarországon, mert nincs ki vezesse a járműveket, a Fidesz-kormány 6,6 milliárd forintot költött el a hétvégi tűzijátékra és metálturulos felvonulásra. Egy átlagos buszvezető bruttó 400 ezret keres, az évi 5 millió. Vagyis a tűzijáték árából 1300 évig lehetne fizetni egy buszsofőrt, de 100 sofőrt 13 évig. Miért nem arra költünk, ami fontos?