Az oktatási rendszert továbbra is működtetni kell, hiszen a tanulóknak biztosítani kell a tanulási lehetőséget. Az iskoláknak és pedagógusoknak pedig muszáj alkalmazkodniuk a koronavírus-járvány okozta rendkívüli helyzethez. Még akkor is, ha ez bizony sok esetben nagyon nehéz.
A tanár szerepe az oktatásban felettébb komplex.
Egyszerre kell az információforrásnak, a tudás átadójának és a különféle kompetenciák fejlesztőjének a feladatát ellátnia, illetve a diák önálló tanulását támogató motiváló, irányító, tutor szerepét betöltenie. A járvány okozta egészségügyi veszélyhelyzet azonban egy olyan szituációt idézett elő, amelyben a pedagógusoknak nincsen lehetőségük a közvetlen és személyes kontaktot fenntartani a tanulókkal.
Így értelemszerűen, sokkal inkább a tutor szerepe válik hangsúlyossá.
Tehát a tanárnak támogatnia kell a diák önálló tanulását, információ-felkutatását és -feldolgozását. A lehetőségeikhez mérten kell motiválni őket a tanulásban, az infokommunikációs eszközök segítségével, hogy távolról, online is megfelelően tudják őket oktatni. Ebben a formában kell meghatározni számukra a feldolgozandó tananyagrészeket és a számonkérés vagy a beszámolás módját.
A kialakult helyzet általi új munkarend igazán komoly kihívás a tanárok és az oktatás számára egyaránt.
Sokan pesszimistán állnak a körülményekhez, de szerencsére többen vannak, akik igyekeznek úgy felfogni, mint a magyar oktatást ért legnagyobb innovációs lehetőségét. Ilyenek a debreceni Logiscool oktatói is, akik home office-ból dolgoznak azon, hogy online tudják folytatni kurzusaikat.
Ma indítják internetes videós óráikat a városban.
Számos újdonsággal is készülnek, amelyek hamarosan napvilágot fognak látni. Ezzel szeretnének segíteni a tanulók lefoglalásában és, hogy az otthon töltött idő minél hasznosabban teljen.
Ők már készen állnak az új munkarendre, és ti?