Ma kezdődik a Nyugati tetőszerkezetének felújítása - itt volt már az ideje

Ma kezdődik a Nyugati tetőszerkezetének felújítása - itt volt már az ideje

Budapest első főpályaudvara, az 1877-ben átadott Nyugati pályaudvar nem csak azért különleges, mert a párizsi Eiffel tornyot tervező Gustave Eiffel irodája tervezte. Azért is, mert eső idején bent a csarnokban is esik. 

A Nyugati pályaudvar egyszerre Budapest büszkesége és szégyene. Az Economist újságírója írta róla a következőket:

"Leginkább egy pöcegödör szélén kolduló lecsúszott grófnőre emlékeztet."
A Nyugatihoz tartozó aluljáró már inkább csak a város szégyene. A hozzá tartozó teret a Skála előtt ugyan valamennyire felújították, de a probléma nem változott. Ugyanazok az alakok pihennek most a modern közösségi tereken, akik azelőtt a koszos padokon feküdtek. De szerencsére a pályaudvar felújítása már nem várat magára tovább.

Március 8-án pénteken kezdődik a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének felújítása. A 7 hónapig tartó munkálatok alatt a pályaudvar utascsarnoka zárva tart - mondta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.

A fejlesztésnek köszönhetően elvégzik a vágánycsarnok tetőszerkezetének, a csatlakozó üvegszerkezetek, a pénztárcsarnok, az épületben működő gyorséttermet és a hat homlokzati torony tetőszerkezetének műemléki rekonstrukcióját.

Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára elmondta, a vasút stratégiai eszköz Budapest és az elővárosok közlekedésében.  A következő lépés, a főváros vezetésével közösen, a jelenleg meglehetősen elhanyagolt Nyugati tér megújítása lehet.

Több mint 8200 négyzetméteren rekonstruálják a pályaudvar tetőszerkezetét, megújul a vágánycsarnokban található felsővezeték-hálózat és az utastájékoztatási rendszert is modernizálják. - mondta Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója

"A Nyugati a legforgalmasabb pályaudvar Magyarországon: évente 18 millió utas fordul meg itt, naponta 480 vonat halad át a pályaudvaron, ráadásul az elmúlt 40 évben nem végeztek átfogó felújítási munkálatokat a pályaudvaron." mondta Fürjes Balázs

A fejlesztéseket a Magyar Építő Zrt. fogja kivitelezni. A várható összköltség csaknem 9 milliárd forint lesz.

A december 7-ig tartó felújítás alatt megváltozik a vonatok indulási és érkezési helyszíne. Bizonyos járatok Kőbánya-Kispest, mások Zugló megállóhelyről indulnak és oda érkeznek a Nyugati pályaudvar helyett. 

A felújítást nem befolyásolja hátrányosan a járványhelyzet. Sőt, mivel az utasok száma 80-90%-kal visszaesett, így a pályaudvar ideiglenes lezárása kevésbé zavarja a forgalmat.

(forrás: MTI)

Messenger csatorna

Iratkozz fel
és küldjük a lényeget!

Feliratkozom
  • 2020.06.05

A Fidesz-kormány lenyúlja Budapest pénzét

30 éve először állna elő olyan helyzet, hogy nem az állam támogatja a fővárost, hanem Budapest finanszírozza az államot 7 milliárd forinttal.

  • 2020.06.05

BKK: egyre népszerűbbek a kerékpársávok

Egyre többen veszik igénybe a fővárosban kialakított új kerékpársávokat; a forgalmi adatok szerint a Nagykörút lett mára Budapest egyik leggyakrabban használt bringás útvonala - írja a Budapesti Közlekedési Központ.

  • 2020.06.04

Karácsony: Trianon mindannyiunké, magyaroké

Június 4-én 16 óra 30 perckor egy perces közös emlékezésre kérem a budapestieket. Közösségteremtő emlékezésre, nem is csak a múlt miatt, hanem a jövő érdekében - írta a főpolgármester.