A koronavírus miatt szorult helyzetbe került zenészek a pénzek töredékét kapják, nagyot kasszíroznak viszont a NER-cégek, akik gyakorlatilag a szemünk előtt veszik át a rendezvényszervező ipart – természetesen az állam beleegyezésével.
A raktárkoncert-projektbe 5,3 milliárd forintot tol bele a kormány, névleges célja a haza könnyűzenei ipar megsegítése.
A kormányzati kommunikációval ellentétben itt sem a bajbajutott zenészek profitálnak elsődlegesen, hanem a NER-es oligarchák már eddig sem keveset szakító vállalkozásai.
- A Telex azt írja, kulcsszereplő a területen még újoncnak számító, de máris tízmilliárdokkal kitömött állami Antenna Hungária és egy vele együttműködő, egyre növekvő magáncég. Ez lenne a Visual Europe Group (VEG).
- Az Antenna Hungária sorra kapta a NER környéki megrendeléseket, köztük volt a plakátguru Balásy Gyula, Rogán Antal ex-felesége, Luxus Gaál Cecília, illetve a kormánynak kedves Valton Security biztonsági cég.
- A VEG Garancsi István érdekeltségébe tartozik. Nyomult, felvásárolt, így mára a kormány első számú rendezvénytechnikai cége lett.
- A „könnyűzene megmentését”az állami Magyar Turisztikai Ügynökség bonyolítja. Ez már csak azért is meglepő, mert Orbán egyik legfőbb kultúrharcosát, Demeter Szilárdot tették kispadra. Demeternek ugyan volt terve, de végül az Orbán Ráhel fennhatósága alá tartozó MTÜ lett a befutó.
„Béna, értelmetlen és indokolatlanul túl van árazva”
– vélik a szakmabeliek a raktárkoncert-koncepcióról. A lapnak nyilatkozó forrás azt mondja, a koncerteket egy csepeli raktárépületben tartják, ami nem meglepő módon a VEG-hez tartozó cég tulajdonában áll. Szánalmasan kevés emberhez jutnak el a közvetítések, a sajtót szinte teljesen kizárták (csak KESMA-hoz tartozó Ripost és Bors tudósíthat), YouTube-on pedig nem lehet megtekinteni őket.
A könnyűzeNER megsegítése
Miért? Mert a helyszín, a technikai eszközök, de még a koncerteket közvetítő felületek is mind-mind az Antenna Hungária és a Visual Europe Group kezében vannak. A zene sem marad a zenészeké, a kormány aprópénzért megvette, remélve, hogy ezzel be tudja fogni a kilátástalan helyzetbe került művészek száját.
Tök mindegy, hogy mi lenne jó az iparnak, a NER érdeke mindent felülír.
Mint írtuk, az ország királylánya közvetve kiütötte Demetert a nyeregből. Vagyis a NER gazdasági érdekei még Orbán kultúrpolitikusát is félrelökték. Ezek után vajon hogy maradnak fenn a kormánnyal le nem paktáló művészek? Minden hullámhosszon már csak Nagy Feró és az állami kegyenc Ákos lesz hallható? Lehet-e kultúráról beszélni, ha csak a hatalomnak fejet hajtó előadók érvényesülhetnek? Vagy egyáltalán szabadságról.
(Forrás: Telex)