2015. szeptemberében, mindenki nagy örömére Rogán Antal szabad kezet, illetve tárcát kapott és ő lett a kormányzati propagandáért felelős Miniszterelnöki Kabinetiroda vezetője.
Senki nem felejti el a szervezet legnagyobb dobásait, az „Állítsuk meg Brüsszelt” és a „Stop Soros” kampányt, az óriási mennyiségű "Soros nevessen a végén" hirdetést és a baromi jól sikerült nemzeti konzultációkat is.
És ezekre az emlékezetes propaganda tevékenységekre alig feccelt pénzt: a HVG információi alapján 2015 és 2018 a kabinetiroda mindössze 68,5 milliárd forintot költött el kormányzati kommunikációra és konzultációra. A valóságban ez így nézett ki:
- 2015: 2,1 milliárd forint
- 2016: 12 milliárd forint
- 2017: 26,2 milliárd forint
- 2018: 28, 2 milliárd forint úszott el a közpénzekből a kormány nagyon hasznos üzeneteinek megjelenésére.
Csak 2018-ban a teljes hazai reklámköltés nettó összege 226 milliárd forintot ölel magába, Rogánék egyedül ennek az összegnek a 12 százalékát adták.
A pénz egy része nem meglepő módon a NER-t és a jobboldali médiakirályság vagyonát gazdagítja: itt megemlíthetjük a TV2 jelenlegi tulajdonosát, aki érdekes módon a Mészáros Lőrinc közeli Vida József, vagy Orbán Viktor egyik kedvelt haverját, Garancsi Istvánt, aki az Esma elnevezésű plakátcég tulaja, de ne felejtsük ki a Ripostot vagy a Lokált sem.
Néha azonban rosszul számolnak és túllőnek a tervezett számokon.
De ez már nem újdonság, elég gyakori jelenség a kormánypárti szervezeteknél, ugyebár.
Egyelőre a 2019-es és 2020-as évre még nem állnak rendelkezésre adatok, csak az előirányzatok, amelyek alapján 2019-ben 29,6 milliárd forintot költöttek - persze, ha nem lépték ezt is túl, mint ahogyan az előző években -, 2020-ban pedig 23,91 milliárd forintot szánnak a propagandára. Ha 2019-ben valóban ennyi ment el a büdzséből és nem több, akkor 2015 óta 98,1 milliárdot repített ki az ablakon Rogán. Azzal meg ne is számoljunk, hogy valószínűleg már a 100 milliárdos határértéket is túllépte a kormányzati kommunikációra elszórt pénz.