A tesztidőszak alatt a buszok lényegesen gyorsabban közlekedtek a hídon, mint a felújítást megelőző forgalmi rend idején, így csökkent a menetidő. Ez Pestről Budára történő utazáskor - egy teljes nap esetében - 44 százalékos, csúcsidőben 54 százalékos csökkenést jelent. Az utasok számára tehát két percet is meg tudtak takarítani.
Lánchídon a jelenleg érvényben lévő "autómentes" forgalmi rend fenntartását javasolja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - közölte a társaság vezérigazgatója kedden, sajtótájékoztatón.
Walter Katalin elmondta, a BKK az elemzésük alapján azt javasolja, hogy a Lánchídon a felújítás befejezését követően is maradjon fenn a tesztidőszak forgalmi rendje.
A Lánchidat 2022. december 16-án helyezték ideiglenes forgalomba, azóta használhatják a BKK járatai, a taxik, valamint a kerékpárral, a motorkerékpárral és a segédmotoros kerékpárral közlekedők. A személy- és egyéb gépjárművel közlekedők az ideiglenes forgalmi rend értelmében nem mehetnek a hídra, behajtani tilos tábla figyelmeztet erre. Gyalog a felújítás végleges szakaszának lezárta után lehet használni a hidat.
Walter Katalin közölte azt is, hogy a Lánchíd felújítása ütemterv szerint és "költségkereten belül" halad.
Balogh Samu - Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke - emlékeztetett, a Lánchíd végleges forgalmi rendjéről a fővárosiak dönthetnek majd az "első budapesti lakógyűlésen".
Az elmúlt féléves tesztidőszak gyorsabb buszközlekedést és több járatot eredményezett - fogalmazott.
Az elemzés részleteit ismertetve Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója elmondta: a tesztidőszak alatt a buszok lényegesen gyorsabban közlekedtek a hídon, mint a felújítást megelőző forgalmi rend idején, így csökkent a menetidő.
Ez Pestről Budára történő utazáskor - egy teljes nap esetében - 44 százalékos, csúcsidőben 54 százalékos csökkenést jelent. Az utasok számára tehát két percet is "meg tudunk takarítani" - közölte, hozzátéve, hogy - 2,2 perccel - sűrűbben követik egymást a buszok a Lánchídon.
Május elsejétől már öt járat használja a hidat és óránként 21-ről 27-re emelkedett - irányonként - a buszok száma - jegyezte meg Bodor Ádám, közölve azt is, hogy ezzel 1080-ról 1600 növekedett a férőhelyek száma a buszokon.
Rámutatott, a "közlekedési munkamegosztás" megváltozásával, alapvetően azért, mert többen választják a tömegközlekedést, naponta, városi szinten 29 tonnával csökken a szén-dioxid-kibocsátás. Ez a híd környezetében napi 1 tonna csökkenést jelent - mondta Bodor Ádám.
Kiemelte, azzal, hogy "nem dugóban áll" a Lánchíd és annak térségei, lehetőség nyílik arra, hogy valóban olyan élhető városi tereket alakítsunk ki, ahol nem a közlekedésé a fő szerep. Továbbá lehetőség nyílik a Városligettől az Andrássy úton és a József Attila utcán keresztül egy "gyalogosbarát korridor megnyitására is" - mondta Bodor Ádám.
Közölte, a jelenlegi forgalmi rend vonzóbbá tette a kerékpárosok számára is a Lánchidat: áprilisi adatok szerint 1958 biciklis haladt át a hídon egy nap, és ez kétszer több mint 2019-ben.
Bodor Ádám elmondta azt is, hogy a hídon naponta már 16 ezren utaznak a közösségi közlekedés járataival, ez a szám 2019-ben 14 ezer volt.
Közölte, a tesztidőszak alatt "lényegesen kevesebb lett a dugó", átlagosan 14 százalékkal csökkent a torlódásban eltöltött idő Budapesten. Munkanapokon 40 ezer járművel csökkent a fővárosi hidak forgalma - tette hozzá.
A BKK-jelentést a társaság honlapján - bkk.hu/fejlesztesek/lanchid/legyen-a-lanchid-a-haladas-szimboluma/ - közzétették.
Kérdésre válaszolva Balogh Samu közölte, a felújítás végéig születik majd döntés arról, hogy kik használhatják a hidat. Azt érzékelik, hogy "a kormány ezt a döntést szeretné magához rántani azzal, hogy zsarolja a főváros vezetését a Lánchíddal kapcsolatban" - mondta.
(MTI)
A Lánchíd és a Deák téri metró felújítása akár 6-7 perccel is lerövidítheti az utazást - videó
Iődutazás: A dugómentes Lánchíd és az M3 új liftjeinek köszönhetően akár kettővel korábbi metrót el lehet érni a Deák Ferenc téren, mint a felújítás kezdete előtt.
Jól működik az új forgalmi rend a Lánchídon
Gyorsabb és kiszámíthatóbb lett a buszközlekedés a dugó nélküli Lánchídon.
Megint a főváros kárára trükközik a kormány: nem fizetné ki a Lánchíd felújítására szánt 6 milliárd forintot
A kormány most épp azért nem akarja kifizetni a Lánchíd felújítására ígért hatmilliárdos támogatás a fővárosnak, mert állítólag annak feltétele, hogy visszatérjenek az autók Budapest legrégebbi és legkisebb hídjára. Persze ez hazugság, Karácsony Gergely iratokkal és videóval cáfolt.
Támogasd az ezalényeg.hu szerkesztőségét, hogy ne hallgattassanak el minket!