Helyi szerkesztő|2023.01.05
Újabb vasútvonalakon vezeti be a MÁV az úgynevezett 'feltételes megállást', mely során a vonatok csak akkor állnak meg egyes, alacsony forgalmú állomásokon, amennyiben az utasok előre jelzik leszállási szándékukat, vagy várakoznak a peronon. A változtatással a rezsiköltségek csökkenését és a vonatok pontosabb érkezését igyekszik elérni a vasúttársaság. (Blikk.hu)
A MÁV decemberi menetrendváltásakor hat vasútvonalon, összesen tizennégy megállóval bővült a feltételes megállóhelyek köre. A vasúttársaság úgy véli, hogy ezen alacsony utasforgalmú megállóhelyeken történő áthaladással az esetleges késés egy része behozható, és ezáltal a vonatok pontosabban érkeznek majd. A felesleges megállások elkerülésével pedig az energiahatékonyság is nő, mivel csökken a járművek gázolaj- és áramfogyasztása, ha kevesebbszer kell álló helyzetből újraindulniuk és felgyorsulniuk.
A módosítás olyan megállóhelyeket érint, ahol általában egész nap alacsony az utasforgalom, és a járatok többségénél nincs fel- és leszálló utas. Az újjonnan bevont megállók a következők:
Balatonszentgyörgy―Tapolca―Ukk vonalon a Helikon InterRégió vonatokat érintően Gyenesdiás, Balatongyörök és Gógánfa megállóhelyek,
Pusztaszabolcs—Pécs vonalszakaszon Sáregres, Belecska, Szárazd, Regöly, Dúzs és Csibrák megállóhelyek,
Sárbogárd―Bátaszék―Baja vonalon Szekszárd-Palánk megállóhely,
Nagykanizsa―Pécs vonalon egyes személyvonatok esetén Zákány megállóhely,
Vámosgyörk―Gyöngyös vonalon Kitérőgyár és Gyöngyöshalász megállóhely, valamint
Budapest―Újszász―Szolnok vonalon pedig Zagyvarékas megállóhely.
A MÁV közleményében hangsúlyozzák továbbá, hogy a vonat akkor is megáll a megállóhelyen, ha a mozdonyvezető nem tudja kétséget kizáróan megállapítani, hogy nincs le- vagy felszálló utas. Azon vonatok esetében, ahol nincs leszállásjelző gomb, illetve az meghibásodott, a vonat minden megállóhelyen megáll.
Az érintett megállóhelyeken és vonatokon tájékoztató táblákkal, hirdetményekkel, valamint hangos utastájékoztatással hívják fel az utasok figyelmét a változásra.
Forrás: Blikk.hu
A módosítás olyan megállóhelyeket érint, ahol általában egész nap alacsony az utasforgalom, és a járatok többségénél nincs fel- és leszálló utas. Az újjonnan bevont megállók a következők:
Balatonszentgyörgy―Tapolca―Ukk vonalon a Helikon InterRégió vonatokat érintően Gyenesdiás, Balatongyörök és Gógánfa megállóhelyek,
Pusztaszabolcs—Pécs vonalszakaszon Sáregres, Belecska, Szárazd, Regöly, Dúzs és Csibrák megállóhelyek,
Sárbogárd―Bátaszék―Baja vonalon Szekszárd-Palánk megállóhely,
Nagykanizsa―Pécs vonalon egyes személyvonatok esetén Zákány megállóhely,
Vámosgyörk―Gyöngyös vonalon Kitérőgyár és Gyöngyöshalász megállóhely, valamint
Budapest―Újszász―Szolnok vonalon pedig Zagyvarékas megállóhely.
A MÁV közleményében hangsúlyozzák továbbá, hogy a vonat akkor is megáll a megállóhelyen, ha a mozdonyvezető nem tudja kétséget kizáróan megállapítani, hogy nincs le- vagy felszálló utas. Azon vonatok esetében, ahol nincs leszállásjelző gomb, illetve az meghibásodott, a vonat minden megállóhelyen megáll.
Az érintett megállóhelyeken és vonatokon tájékoztató táblákkal, hirdetményekkel, valamint hangos utastájékoztatással hívják fel az utasok figyelmét a változásra.
Forrás: Blikk.hu