Helyi szerkesztő|2023.01.10
A gazdasági nehézségek a Coca-Cola HBC Magyarországot sem kímélik, ezért áremelésre készül a vállalat – írja a 168.hu.
„Ami a termékeink elérhetőségét illeti, a nehézségek ellenére sem számolunk áruhiánnyal, ugyanakkor az áremelés sajnos nem kerülhető el, a költségek növekedésére mi is reagálunk” – mondta a Coca-Cola HBC ügyvezető igazgatója az Indexnek.
Békefi László az interjúban részletezte, hogy jelentősen drágult a termékeikhez szükséges alapanyagok jelentős része, valamint a csomagoláshoz használt alapanyagok beszerzési ára is. A vállalat rezsiköltsége megduplázódott, és sokkal többet fizetnek a szállítmányozásért is. „Lényegében napról napra változnak az energiahordozók árai, főként a földgázé. Ezért többfajta forgatókönyvvel is készülünk a következő évre, de szerződéseink időtartamát igyekszünk az ár és kiszámíthatóság függvényében optimalizálni” – mondta.
Az ügyvezető igazgató emellett elmondta, hogy a szénszavas üdítők nagyjából 26 százalékkal lettek drágábbak az előző évhez képest, de a porfóliójukban leginkább a kávé drágult: a kávé beszerzési ára – szegmensenként eltérően – 30–70 százalékkal ugrott meg egy év alatt, a költségnövekedés egy része pedig a fogyasztói árakban is megmutatkozik.
Az interjú során szóba került, hogy a cég 2040-re karbonsemlegesen szeretne működni, ami 250 millió eurónyi beruházással járhat. De zöld megoldásként megemlítette, hogy céljuk a fenntartható csomagolási megoldások alkalmazása is.
Forrás: 168.hu
Békefi László az interjúban részletezte, hogy jelentősen drágult a termékeikhez szükséges alapanyagok jelentős része, valamint a csomagoláshoz használt alapanyagok beszerzési ára is. A vállalat rezsiköltsége megduplázódott, és sokkal többet fizetnek a szállítmányozásért is. „Lényegében napról napra változnak az energiahordozók árai, főként a földgázé. Ezért többfajta forgatókönyvvel is készülünk a következő évre, de szerződéseink időtartamát igyekszünk az ár és kiszámíthatóság függvényében optimalizálni” – mondta.
Az ügyvezető igazgató emellett elmondta, hogy a szénszavas üdítők nagyjából 26 százalékkal lettek drágábbak az előző évhez képest, de a porfóliójukban leginkább a kávé drágult: a kávé beszerzési ára – szegmensenként eltérően – 30–70 százalékkal ugrott meg egy év alatt, a költségnövekedés egy része pedig a fogyasztói árakban is megmutatkozik.
Az interjú során szóba került, hogy a cég 2040-re karbonsemlegesen szeretne működni, ami 250 millió eurónyi beruházással járhat. De zöld megoldásként megemlítette, hogy céljuk a fenntartható csomagolási megoldások alkalmazása is.
Forrás: 168.hu