Helyi szerkesztő|2023.01.07
A márka otthonában, Japánban már nem gyártják, de a világ más piacain is bizonytalan a jövője. Manapság jóval 5 millió forint alatt hozzá lehet jutni újonnan egy Mitsubishi Space Starhoz - írja a Haszon.hu.
Egy új Mitsubishi Space Star induló ára valamivel 4,4 millió forint felett van manapság, amivel az egyik, ha nem a legolcsóbb vadonatúj kisautó Magyarországon. Azonban Japánban beszüntették az ott Mirage néven forgalmazott autó gyártását.
Nem váratlan a gyártás leállítása a Vezess.hu szerint, hiszen egy tíz éves, műszakilag és formailag (klasszikus ferdehátú) elavult modellről van szó.
Egyelőre nincs hír az autó európai sorsáról, viszont egy másik nyomós oka is lehet annak, hogy eltűnjön az öreg kontinens autószalonjaiból is a Space Star. A Mitsubishi 2020-ban úgy döntött, kivonul az Óvilág piacáról, bár később változtattak az álláspontjukon. A jövőben a Renault-csoport egyes termékeinek kissé módosított változatait forgalmazzák Európában. Ezt az új generációt képviseli a Mitsubishi ASX, amely a Renault Captur-höz áll igen közel.
Emellett nem gyárt több Fiesta modellt a Ford a németországi Kölnben az idén nyártól. A tervezettnél egy évvel korábban fejezik be az ismert városi autó gyártását.
A Fiesta az amerikai autógyártó egyik legnépszerűbb modellje volt. Európában 1976-ban mutatták be az autót, azonban mára visszaesett az értékesítése. A vásárlók a márkán belül inkább a kis crossoverre, például a Pumára váltanak. Ezt bizonyítják a Dataforce adatai is, melyek szerint Fiestából tavaly az első nyolc hónapban valamivel több mint 39 ezer darab fogyott a kontinensen, amíg Pumából nagyjából 92 ezer. A Ford összesen hét teljesen elektromos autó bevezetését tervezi Európában. Ezek közül az egyik a Puma zéró emissziós változata lesz, amely Romániában készülhet.
Azonban Kölnben elindul egy új, Volkswagen-alapú, teljesen elektromos crossover gyártása. Éves szinten 200 ezer darab készülhet belőle. A kocsi alá a Volkswagen ID.4 alapja kerülhet.
2022 első kilenc hónapjában 99 819 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyezhettek forgalomba Magyarországon, 10,8 százalékkal, azaz 12 145 autóval kevesebbet, mint 2021 hasonló időszakában.
A márkák között első a Toyota (11 591 jármű), második a Ford (10 750), harmadik a Suzuki (9408), negyedik a Volkswagen (9063), ötödik a Kia (6452).
A modellek versenyében az Év Magyar Autója 2022 közönségdíjas esztergomi Suzuki S-Cross vezet, második a Kia Ceed, harmadik az Év Magyar Autója 2021 díjas Suzuki Vitara.
A sportkocsi kategóriájában a Ford Mustang (107 autó), a luxusautók között a Mercedes-Benz S-osztály (302) a leginkább kapós.
Forrás: Haszon.hu
Nem váratlan a gyártás leállítása a Vezess.hu szerint, hiszen egy tíz éves, műszakilag és formailag (klasszikus ferdehátú) elavult modellről van szó.
Egyelőre nincs hír az autó európai sorsáról, viszont egy másik nyomós oka is lehet annak, hogy eltűnjön az öreg kontinens autószalonjaiból is a Space Star. A Mitsubishi 2020-ban úgy döntött, kivonul az Óvilág piacáról, bár később változtattak az álláspontjukon. A jövőben a Renault-csoport egyes termékeinek kissé módosított változatait forgalmazzák Európában. Ezt az új generációt képviseli a Mitsubishi ASX, amely a Renault Captur-höz áll igen közel.
Emellett nem gyárt több Fiesta modellt a Ford a németországi Kölnben az idén nyártól. A tervezettnél egy évvel korábban fejezik be az ismert városi autó gyártását.
A Fiesta az amerikai autógyártó egyik legnépszerűbb modellje volt. Európában 1976-ban mutatták be az autót, azonban mára visszaesett az értékesítése. A vásárlók a márkán belül inkább a kis crossoverre, például a Pumára váltanak. Ezt bizonyítják a Dataforce adatai is, melyek szerint Fiestából tavaly az első nyolc hónapban valamivel több mint 39 ezer darab fogyott a kontinensen, amíg Pumából nagyjából 92 ezer. A Ford összesen hét teljesen elektromos autó bevezetését tervezi Európában. Ezek közül az egyik a Puma zéró emissziós változata lesz, amely Romániában készülhet.
Azonban Kölnben elindul egy új, Volkswagen-alapú, teljesen elektromos crossover gyártása. Éves szinten 200 ezer darab készülhet belőle. A kocsi alá a Volkswagen ID.4 alapja kerülhet.
2022 első kilenc hónapjában 99 819 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyezhettek forgalomba Magyarországon, 10,8 százalékkal, azaz 12 145 autóval kevesebbet, mint 2021 hasonló időszakában.
A márkák között első a Toyota (11 591 jármű), második a Ford (10 750), harmadik a Suzuki (9408), negyedik a Volkswagen (9063), ötödik a Kia (6452).
A modellek versenyében az Év Magyar Autója 2022 közönségdíjas esztergomi Suzuki S-Cross vezet, második a Kia Ceed, harmadik az Év Magyar Autója 2021 díjas Suzuki Vitara.
A sportkocsi kategóriájában a Ford Mustang (107 autó), a luxusautók között a Mercedes-Benz S-osztály (302) a leginkább kapós.
Forrás: Haszon.hu