Az üzemanyagárak emelkedését mindenki megszenvedi. Sokszor gondolhatjuk, már nem lehet rosszabb az üzemanyaghelyzet, de a vámpírkormány átgondolatlan intézkedései mindig rácáfolnak erre. Most a magyar kamionosok kerültek hatalmas bajba, hiszen a kormány rajtuk nem segített.
A magyar fuvarozók már nem tankolhatnak hatósági áron, ha a jármű tömege meghaladja a 7,5 tonnát, de töltési limit is sújtja őket, így aztán 5-6 megálló kell ahhoz, hogy tele legyen a tankjuk. Persze jobb esetben, mert közel sem biztos, hogy van üzemanyag az adott benzinkúton. A probléma nagyon szerteágazó, és messze menő következményei lesznek.
A mezőgazdasági munkálatok sok helyen már leálltak, mivel nincs üzemanyag.
Ennek ellenére az agráriumot még kevésbé érinti a benzin probléma, hiszen a traktorokat továbbá is lehet a hatósági áras benzinnel tölteni.
Az üzemanyaghiány legnagyobb veszteseinek a kamionosok látszanak, hiszen ugyan egyszerre azért 500 litert csak tankolhattak a MOL nagyteljesítményű kútjain,. Ha üzemanyagkártyával fizettek, akkor továbbra sem vonatkozott rájuk semmiféle mennyiségi korlátozás, de ezt március 11-ével megszüntették.
Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének kommunikációs menedzsere szerint sok kúton csak 200 litert tankolhatnak, vagy egyenesen semmit nem tudnak, hiszen nincs üzemanyag. Egy 1000-1500 literes tankú kamionnak tehát 5-szor, 6-szor kell megállnia azért, hogy teletölthesse a tankot.
Múlt csütörtökön pedig 4 napos kamionstopot jelentettek be a kormányinfón, mely tovább nehezíti a helyzetet. Ennek következtében sok fuvarozó cég egyszerűen képtelen volt teljesíteni az ígért kiszállításokat, hiszen nem közlekedhettek.
Emiatt garantálható, hogy rengeteg kötbért kell majd kifizetni az amúgy is nehéz helyzetbe került vállalatoknak.
Emellett a személyszállító autóbuszok, például gyári járatok, melyek települések között viszik az alkalmazottat, a munkahelytől az otthonáig is nagy bajba kerülnek. Ha ők nem jutnak üzemanyaghoz, vagy nem tudják a megemelkedett költségeiket érvényesíteni, akkor nem lesz, ki beszállítsa az üzemekbe a dolgozókat.
A nemzetközi közúti fuvarozás díjait a tavalyi bázishoz képest 18,6 százalékkal, a belföldi közúti fuvarozási díjakat pedig 24,8 százalékkal lenne indokolt emelni idén.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerdán nyílt levéllel fordult a kormányhoz, melyben arra kérték Orbánt, hogy végre vegyék észre, a benzinár-stop nem nyújtott megoldást, sem rövid, sem pedig hosszútávon a problémákra.
A vámpírkormány látszatmegoldásai látványosan mondanak csődöt, április 3-án tehetünk azért, hogy országunk élén egy hozzáértő, alapos ember legyen!
Hazudott a körözött bűnöző a kormányinfón!
Hernádi Zsolt, MOL-vezér egy 2019-es mexikói fotóval akarta bemutatni, milyen állapotok alakultak ki benzinkutakon. Lebukott, hogy kamu a kép.
A Fidesz-csicska Hoppál azt követeli az ellenzéki szavazóktól, ne vásároljanak benzint
Teljesen elszállt a kampány hevében Orbán pécsi csicskája. Mostmár nem lehet kérdés: Méltatlan a Pécs-környékiek képviseletére.
MZP igyekszik kideríteni a benzinnel kapcsolatos valós helyzetet
Térségünk képviselőjelöltje megfogalmazta, a sajtóbeszámolók szerint hosszú várakozó sorok és kihelyezett táblák jelezték több benzinkútnál a napokban, hogy nincs elég üzemanyag az országban.