Új EU-s rendelet jelent meg, melynek értelmében 2024-től minden tagállamban kötelezően változik a fizetős utak díjazási rendszere.
Új EU-s rendelet jelent meg, melynek értelmében 2024-től változik a fizetős utak díjazási rendszere - írta meg az autopalyamatrica.hu.
Ennek értelmében végre megjelenik az egynapos autópálya matrica is.
Emellett persze bevezetik a heti, és kéthavi matricákat is a jelenleg elérhető 10 napos, havi és éves mellé. A pontos árakat nem szabják meg, csak azt, hogy maximum milyen árakat kérhetnek el a különböző típusú matricákért a tagállamok.
Ebben mind az éves matrica árához viszonyítanak, így az a bázis érték. Az éves úthasználati díj legfeljebb 30 százaléka lehet a kéthavi, 19 százaléka a havi, 12 százaléka a 10 napos, 11 százaléka a heti és csupán 9 százaléka a napi matrica.
Ezzel a rendszerrel a napi matrica olyan bő 4400 forint lenne, míg a heti 5400 és a 10 napos 5900 forint. A havi matrica ára legfeljebb olyan 9346, míg a kéthavié 14 757 forint lehetne maximum ha a jelenlegi éves 49 190 forinttal számolunk.
Mészárosé lett az autópálya-üzemeltetés, rögtön brutálisan megemelkednek a matricák árai
Nem először játszák el, hogy amint Stróman Lőrinc kezébe kerül egy szolgáltatás, rögtön kilő annak az ára.
Az Európai Bizottság vizsgálódik a magyar sztrádakoncesszió miatt
Versenyjogi panasz érkezett a (természetesen StrómanLőrinc által megnyert) koncessziós eljárással kapcsolatban, mivel egyes piaci résztvevők szerint az alvállalkozói szerepet is csak egy szűk kör töltheti be.
Bizonyíték van rá: Orbán (apja) az autópályaépítésből is hatalmasat szakított
A gánti Orbán-bánya kövei is ott vannak a folyamatosan dráguló M4-es autópályában. A Direkt36 erről szerzett be bizonyító iratokat.