A Népszava által megkeresett szervezetek munkatársai kivétel nélkül egyetértettek abban, hogy ennek egyik fő oka az infláció és a válság.
Csaknem 20 százalékkal csökkent a felajánlott adományok mennyisége a tavalyi évhez képest a különböző karitatív szervezetek gyűjtésein. Ezzel párhuzamosan a segítséget kérők száma jelentősen nőtt – írta meg a Népszava.
A lap által megkeresett szervezetek munkatársai kivétel nélkül egyetértettek abban, hogy ennek egyik fő oka az infláció és a válság, amely hatással volt egyéni élethelyzetekre, lehetőségekre.
Nem feltétlenül az adományozási szándék csökkent, sokkal inkább az adományozók lehetőségei szűkültek be.
A folyamatosan kampányoló szervezetek adományainak 30-40 százaléka, másoknál 80-90 százaléka advent idején érkezik be. A Baptista Szeretetszolgálat tapasztalatai szerint jelentős különbség alakult ki a főváros és a vidék között.
Budapesten nem vagy csak alig csökkent az adományozási hajlandóság, míg vidéken drasztikusat esett.
Az idei évben örülnek, ha 35 ezernyi cipősdoboz összejön, míg a korábbi években 50 ezer körül volt ez a szám.
Nem csak a dobozok száma kevesebb, a segítséget kérők aránya is ugrásszerűen megnőtt. Míg tavaly körülbelül 70 ezer ember igényelt adományt, idén ez a szám már 110 ezer, ami azt jelenti, hogy most olyanok is kérnek, akik eddig adtak.
Mégis az a legmegdöbbentőbb, hogy egy fővárosi iskola tanítónője is felkeresett minket, hogy segítséget kérjen. Idén már nem tudta maga megoldani, hogy meglepje a halmozottan nehéz helyzetben élő gyerekeket
– mondta Bögös Edit, a Baptista Szeretetszolgálat munkatársa.
Jóval szegényesebb lesz az idei karácsony, mint a tavalyi
A karácsonyi hangulatot is befolyásolja az EU-csúcs infláció. A magyarok 35 százaléka szeretné idén kevesebb pénzből megúszni az ünnepet. A felnőtt lakosság 18 százaléka pedig egyáltalán nem fog költeni a karácsonyra egy felmérés szerint. A karácsonyi menüt is minél olcsóbb alapanyagból szeretné kihozni a válaszadók 46%-a.
Csaknem 10 százalékkal drágulhat idén a karácsonyfa
Az orbáni infláció mindenre kiterjed. Pedig egy felmérés szerint a magyarok 35 százaléka szeretné idén kevesebb pénzből megúszni az ünnepet.
Új mozgalom indult: #AdakozóKedd
A mozgalom a Black Friday ellensúlyozására született, felhívja a figyelmet a felelős adományozásra, és a jótékonyságra.