Orbán kisiklatja a vidéket. Rég volt ennyire nyilvánvaló, hogy mennyire nem érdekli a kistelepülésen élők sorsa, magasról tesz a vidékre.
Te egyetértesz a vasútvonalak bezárásával? Szavazz cikkünk alján!
Teljesen átgondolatlan módon záratja be vidéki vasútvonalak tömegét Orbán. A MÁV még július 21-én jelentette be, hogy augusztustól bezárnak tíz vasúti mellékvonalat. Rengeteg vidéki ember életét nehezítik ezzel meg. Nem is kicsit! De persze Orbánt ez nem érdekli. Ő és bandája azt sem tudják, hogy néz ki belülről egy vonat, max filmben látnak olyat.
Ők luxusmercikkel járnak villáik, luxszusjachtjaik, ménesbirtokaik között.
Ráadásul még koncepció sincs a leállásra ítélt 10 vasútvonal kiválasztás mögött. Csak kapkodva hozták meg a döntést. A Magyar Közlekedési Klub és több más szervezet is felszólalt a vasútvonalak bezárása ellen. Nyílt levelet írtak Orbán Viktornak, hogy a vasútvonalak bezárása ellen tiltakozzanak.
„Szervezeteink értetlenül állnak a döntés előtt"
– áll a nyílt levélben.
Nyílt levelében a klub kitér arra is, a vasútvonalak bezárása szembe megy fél-egy évvel ezelőtti döntésekkel, és az, hogy ilyen hirtelen, vita nélkül jelentették be, aláássa az államba vetett bizalmat.
Bár a MÁV tagadta, hogy a döntés mögött a nemrég történt Bz-baleset állna, a klub szerint ez a gyors döntés közvetlen oka. Úgy látják, hogy a félelem jogos, de a döntést pótcselekvésnek tartják.
„A megspórolt 5 motorvonat jelentéktelen, a magyar vasút járműgondjai százas nagyságrendűek, itt valódi elképzelésekre, szakmai munkára van szükség, nem egyik napról a másik napra élésre"
– írták.
Hozzátették: „Az ukrán és egyéb válságok idején az még érthető lenne, ha sok százmilliárdos fejlesztési projekteket töröl, vagy elhalaszt a kormány, de amikor a falusi ember szájából nézi ki a közlekedési miniszter a tízforintosokat, az minden szinten méltatlan."
Úgy látják, hogy a miniszteri tárcánál hiányzik a szakmai tudás és a jövőkép, és nem tartják megoldásnak, hogy irreálisan olcsón adják a bérletet, hogy aztán a kieső bevétel következményeként az utasok bennégjenek a vonatban.
A levelet aláírta:
- Magyar Közlekedési Klub,
- Közlekedő Tömeg,
- Bakonyvasút,
- Sétáló Budapest,
- Nagykanizsa-Barcs-Pécs vasútvonal,
- Levegő Munkacsoport,
- Székesfehérvár-Komárom vasútvonal,
- Veszprém-Lepsény(-Dombóvár) vasútvonal,
- Pápa-Tatabánya vasútvonal,
- RegionalBahn,
- Pannonvasút Egyesület,
- 47. Komló-Dombóvár vasútvonal,
- Verebély László Vasúttörténeti Egyesület.
Te egyetértesz a vidéki vasútvonalak bezárásával?
Átfogó reformot sürgetett a vasúti közlekedésben az MSZP elnökhelyettese szerdán. Ennyit arról, hogy Orbán és kormánya "családbarát". Sokmindennek mondható, (tolvaj, korrupt, nemzetrontó, elnyomó) de családbarátnak biztosan nem! Most a Budapest–Belgrád vasútvonal miatt tízmillióval olcsóbban vette el a MÁV egy gyermekes anyuka házát, mert útban van nekik. Csehország és Szlovákia a 200 km/h-ás sebesség bevezetésére készül a fővonalakon, Lengyelországban ez már évek óta valóság, Magyarországnak viszont még a 120 km/h fenntartása sem megy.MSZP: a vasúti közlekedés átfogó reformjára van szükség
Útban van egy kisgyerekes anyuka háza a MÁV-nak, aprópénzért üldözik el otthonából
Kritikus a vasút állapota, Lázár János csődöt mondott