Mészárosé lett az autópálya-üzemeltetés, rögtön brutálisan megemelkednek a matricák árai.
Lejárt a tavalyi éves országos és megyei autópálya-matricák érvényessége kedden éjfélkor, szerdától már csak a 2023-as éves matricák érvényesek.
Az úthasználati jogosultságok eltérő mértékben drágultak az idén, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. weboldalán közzétett díjtáblázat szerint az országos éves autópálya-matricáért személygépkocsik esetében 49 190 forintot kell fizetni, mintegy 5 százalékkal többet a tavalyi 46 850 forintnál, az éves megyei matricák ára pedig 5720 forint a tavalyi 5450 forint után.
Jelentősebben nőtt a rövidebb időszakokra szóló jogosultságok ára. A személygépkocsik esetében (D1 díjkategória) a havi matrica ára 8900 forint a tavalyi 5210 forint után, a tíz napig érvényes matrica pedig 5500 forintra drágult az előző évi 3820 forintról.
Az útdíjfizetési szolgáltató tapasztalatai szerint az új éves autópálya-matricák beszerzését sokan hagyják az utolsó pillanatra. Január 31-én éjfélkor több mint 3 millió éves országos és megyei autópálya-matrica érvényessége járt le, két nappal korábban, azaz vasárnapig még csak kicsivel több mint 1,3 millió darab 2023-ra szóló éves matricát vásároltak a NÚSZ adatai szerint.
A 2023-as éves országos és megyei matricák a díjköteles gyorsforgalmi úthálózaton 2024. január 31-én éjfélig használhatók.
(MTI)
A 71%-os autópályadíj-emelés már tényleg nem szól másról, csak hogy Mészáros Lőrinc kaszáljon
A Demokratikus Koalíció az Európai Bizottsághoz fordult az autópálya-koncessziók ügyében, és Ursula van der Leyen bizottsági elnök el is rendelte az ügyben a vizsgálatot.
Mészárosé lett az autópálya-üzemeltetés, rögtön brutálisan megemelkednek a matricák árai
Nem először játszák el, hogy amint Stróman Lőrinc kezébe kerül egy szolgáltatás, rögtön kilő annak az ára.
Semmi nem ússza meg az orbáni drágulást: 7-8 ezerrel többe fog fájni az éves autópálya-matrica
2020 óta a pénzromlás mértékéhez van igazítva az útdíjak áremelése. Most pedig durván sokat romlott a pénzünk.