Magyar költségvetési forrásból javasolja fejleszteni a közösségi és a vasúti közlekedést az MSZP.
Varga László, a szocialista párt elnökhelyettese az MSZP Facebook-oldalán közvetített sajtótájékoztatón azt mondta, szakértők szerint csak az elmúlt másfél évtizedben mintegy 10 ezer milliárd forint értékben maradtak el karbantartások, járműbeszerzések a magyar vasútnál.
Az alulfinanszírozottság mellett problémaként említette az elavult infrastruktúrát, például a számtalan lassújelet a pályákon, a biztosítóberendezések meghibásodását, a bezárt mellékvonalakat, az elöregedett járműveket és a frissen elrendelt létszámstopot.
Megjegyezte, a MÁV vonatai tavaly több mint hárommillió percet késtek.
Az ellenzéki politikus elmondta, a tarifareformmal sok utasnak lett olcsóbb a közösségi közlekedés, de az intézkedés a közlekedési társaságoknak bevételkiesést okoz, több tízmilliárd forint fog hiányozni a fejlesztésekhez, ezért ezt az összeget pótolni kell.
Varga László szerint a kormánynak megfelelően kellene finanszírozni a közösségi közlekedést és a MÁV-ot is.
A mostani hírek azonban arról szólnak - tette hozzá -, hogy a magyar kormány a spanyol Talgo járműgyártót vásárolná meg, de azt ellenzi a spanyol kormány, mert orosz érdekkörök befolyásától tart. Nem ilyen bizonytalan hátterű ügyletekbe kellene belemenni a magyar kormánynak, hanem azonnali és érdemi lépéseket kellene tennie az elöregedett vasúti járművek kiváltása érdekében - szólított fel.
Az elnökhelyettes azt mondta, a kormány a vasút fejlesztésekor kizárólag uniós forrásokról beszél, de addig is, amíg ezek a források bevonhatóvá válnak, a kormánynak magyar költségvetési forrásból kell haladéktalanul elkezdenie végre a közösségi és a vasúti közlekedés fejlesztésében.(MTI)