Hogy kerülhet ennyivel többe a vasútvonal magyar szakasza és miért nem adja ki a kormány a szerződéseket a bírósági határozat ellenére sem? - teszi fel a kérdés a momentumos Bakai Ádám.
A Neue Züricher Zeitung a napokban beszámolt a Budapest-Belgrád vasútvonalról. A “nyomokban” korrupciót tartalmazó magyar kormány valahogy megint kitűnik a sorok közül - írta bejegyzésében Bakai Ádám, a Momentum müncheni helyi szervezetének elnöke.
A cikk írója rávilágít egy érdekes összefüggésre - hívta fel a figyelmet Bakai.
Mind a magyar, mind a szerb szakasz sík terepen fut. Amíg a szerb 183 kilométer hosszú szakasz, melyen 200 km/h maximális sebességgel tudnak majd közlekedni a vonatok, 1,2 milliárd euróba kerül, addig a magyar szakasz, mely rövidebb, 166 km hosszú és melyen maximum 160 km/h sebesség megengedett, a szerb költségek közel duplájába kerül, 2,2 milliárd euróba.
Ezt az óriási többletköltséget látva már kevésbé tudunk meglepődni azon, hogy megint felbukkan a mi kis magyar Zuckerbergünk, Orbán Viktor bizalmasa és jó barátja, Mészáros Lőrinc, az ő vezetésével építi egy kínai-magyar konzorcium a magyar szakaszt. A legszebb pedig, hogy hiába rendelte el a bíróság a beruházásra vonatkozó szerződések nyilvánosságra hozatalát, a kormány titkosította azokat, és a bírósági határozat ellenére sem adja ki őket.
- írta a momentumos politikus, aki feltette a mindenkit érdeklő logikus, de leginkább költői kérdést (hisz tudjuk a választ):
Ha, Varga Judit igazságügyi miniszterünk szavait idézve, Magyarország egy, “a jogállamiság elvei alapján kormányzott demokratikus állam”, akkor hogy kerülhet ennyivel többe a vasútvonal magyar szakasza és miért nem adja ki a kormány a szerződéseket a bírósági határozat ellenére sem?
Nem titkolhatja tovább a kormány a Budapest-Belgrád szerződéseit
Szijjártó Péter helikopterminiszter a kínaiak parancsára megtiltotta ugyan az iratok kiadását, de a Transparency International és a HVG bírósági úton mégis megszerezte.
Kína brutális hitelekkel igázza le a szegény országokat, Magyarország is veszélyben van
Hála az Orbán-kormánynak!
80 nap alatt a NER körül: a soha meg nem térülő Budapest-Belgrád vasútvonal
A kínai kommunista párt érdekei mentén, több százmilliárdos kínai hitelből épül, és rosszul jár vele az ország, mi az? Igen, a Fudan is jó válasz, de ezúttal hazánk kínai adósrabszolgaságba döntésének ősbűnét, a Budapest-Belgrád vasútvonal építését járjuk körbe.
2 honvédségi repülő vitte Orbánt a belgrádi vasútavatásra
A szomszédban folyó háború miatt akkora készültségben van a Magyar Honvédség, hogy a felcsúti miniszterelnök két gépet is kapott tőlük egy kis külföldi kiruccanásra.
Hadházy: A Budapest-Belgrád vasúton is Orbán Lőrinc fog gazdagodni
Orbán a felesleges vasútfejlesztési beruházással is lefeküdt a kínai kommunistáknak. Ezzel is csak a kíniak járnak jól, és persze Orbán elő pénztárcája, Mészáros Lőrinc. A stróman saját mozdonyát küldte az ország eladósítását ünneplő alapkőletételre.