Helyi szerkesztő|2022.11.18
A nagy közlekedési vállalatok vezetéséig érhetnek a kabinet átalakításának és a kormányzati erőviszonyok átrendeződésének hatásai. (Szegeder)
Pafféri Zoltán kinevezését a MÁV-Volán-csoport elnök-vezérigazgatói pozíciójára éppen Vitézy Dávid távozó közlekedési államtitkár jelentette be idén nyáron. Pafférit és az általa alig egy hónappal később a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatójává kinevezett Kruchina Vincét egyaránt Gulyás Gergely kancelláriaminiszter embereként emlegetik.
Azonban a kabinet újratervezése nyomán Lázár János építési és beruházási miniszterhez került a közlekedés felügyelete. Lázár előretörését erősítik az elmúlt napok lemondásai is a Népszava szerint. Palkovics és Vitézy távozása után kiderült, hogy Tarlós István is lemondott a MÁV igazgatósági tagságáról, miközben alig néhány hete nevezték ki újra erre a posztra. Bár mindezt családi okokkal magyarázta a volt főpolgármester, Lázárral való konfliktusuk lassan tíz éves múltra tekint vissza.
Lázár tavaly olyat is mondott, hogy „Budapestet a kormány fejlesztette és nem Tarlós István, ezt mindenki tudja”. A volt főpolgármester viszontválasza szerint pedig „János megint nekiállt vagdalkozni, amire mindig hajlamos volt, és Budapestet soha nem szerette”. A Népszava szerint Vitézy is a fővárosi munkássága miatt kerülhetett Lázár célkeresztjébe, ugyanis első lépései egyikével söpörte el a Vitézy vezette Budapest Fejlesztési Központot.
Lázár János egyébként Palkovics László távozása után a hozzá kerülő közlekedési ágazat hírére úgy reagált „minden magyar közlekedési miniszter elődje”, azaz az első felelős kormány tagja, Széchenyi István nevében, hogy „az ember annyit ér, amennyit használ”. „Az én hitvallásom is ez. Az új feladattal a miniszterelnök most lehetőséget ad arra, hogy újabb területen járulhassak hozzá a haza és a haladás, a nemzeti szuverenitás és polgári fejlődés ügyéhez” – írta akkor posztjában.
Forrás: Szegeder
Azonban a kabinet újratervezése nyomán Lázár János építési és beruházási miniszterhez került a közlekedés felügyelete. Lázár előretörését erősítik az elmúlt napok lemondásai is a Népszava szerint. Palkovics és Vitézy távozása után kiderült, hogy Tarlós István is lemondott a MÁV igazgatósági tagságáról, miközben alig néhány hete nevezték ki újra erre a posztra. Bár mindezt családi okokkal magyarázta a volt főpolgármester, Lázárral való konfliktusuk lassan tíz éves múltra tekint vissza.
Lázár tavaly olyat is mondott, hogy „Budapestet a kormány fejlesztette és nem Tarlós István, ezt mindenki tudja”. A volt főpolgármester viszontválasza szerint pedig „János megint nekiállt vagdalkozni, amire mindig hajlamos volt, és Budapestet soha nem szerette”. A Népszava szerint Vitézy is a fővárosi munkássága miatt kerülhetett Lázár célkeresztjébe, ugyanis első lépései egyikével söpörte el a Vitézy vezette Budapest Fejlesztési Központot.
Lázár János egyébként Palkovics László távozása után a hozzá kerülő közlekedési ágazat hírére úgy reagált „minden magyar közlekedési miniszter elődje”, azaz az első felelős kormány tagja, Széchenyi István nevében, hogy „az ember annyit ér, amennyit használ”. „Az én hitvallásom is ez. Az új feladattal a miniszterelnök most lehetőséget ad arra, hogy újabb területen járulhassak hozzá a haza és a haladás, a nemzeti szuverenitás és polgári fejlődés ügyéhez” – írta akkor posztjában.
Forrás: Szegeder