Kiderült, kik adhatnak be ajánlatot: a korábban Szíjj Lászlóval dolgozó osztrák Strabag, egy rejtélyes magántőkealap, ahol Mészáros Lőrincet lehet szimatolni, és egy lábatlani cég, a Dömper Kft.
Orbán az alapítványba szervezett egyetemek után a gyorsforgalmi utak javítását és persze a bevételeit adná oda 35 évre valamelyik kőgazdag oligarchának. Úgy tűnik, a miniszterelnök tisztában van a közelgő bukás elkerülhetetlenségével, ezért amíg még övé a hatalom, kiárul minden mozdíthatót és mozdíthatatlant, így a magyar sztrádákat is.
A Telex szúrta ki az Elektronikus Közbeszerzési Rendszer honlapján, hogy kik azok a jelentkezők, akik részt vehetnek a tárgyalásokon:
- A Themis Magántőkealap több más, hazai magántőkealappal illetve a tőzsdén jegyzett Opus Global Nyrt.-vel indulna. A titokzatos magántőkealapoknál nem lehet tudni, hogy ki mekkora súllyal lenne benne a buliban, de az szinte biztos, hogy az ifjú vőlegény, Mészáros Lőrinc cégei is érdekeltek. Kétségtelen, bazi nagy nászajándék volna ez még neki is.
- A lábatlani Dömper Kft. tulajdonosa a nyergesújfalui Abronits Róbert. Cégével már az első Orbán-kormány idején benne volt a nagy útépítésekben, a koncesszióért egyedül indulna.
- Az osztrák Strabag az Orbánékat röptető, Szijjártó Pétert jachtoztató milliárdos Szíjj Lászlóval korábban már közösködött. Most egy olyan osztrák–francia konzorcium lenne, amelyben több Strabag- és Colas-vállalkozás is részt venne.
Ez még csak az első kör volt, a következő lesz a tárgyalás, amelynek részleteit kizárólag az ajánlatkérő, a Rogán Antal alá tartozó Nemzeti Koncessziós Iroda és az ajánlattevők fogják ismerni, a magyar adófizetőket egyelőre jól kihagyják.
Öntsd betonba, azt nem tudják ellopni! – és ekkor a Fidesz kitalálta a gyorsforgalmi utak koncesszióba adását.
Akárki ki is lesz a befutó, 2057-ig fog a nyakunkon ülni, miközben már a repülőautók miatt feleslegessé válnak az autópályák, a fideszesek pedig műfogsorral rágják a homárt.
Fantomhivatal játszaná át a magyar sztrádák üzemeltetését a fideszes haveroknak
A Nemzeti Koncessziós Irodának még csak rendes honlapja sincs, de legalább elérni sem egyszerű. Ez a Rogán Tóni védnöksége alá tartozó intézmény adná koncesszióba a gyorsforgalmi utakat – így mondják azt a fideszes sumáknyelven, hogy 35 évre a nyakunkra ültetnék Orbán útépítő cimboráit.
MSZP: a Fidesz vereségre készül, de előtte a lehető legtöbb pénzt ki akarja lopni
Újabban sumákszag terjeng a Fidesz körül. Az MSZP éppen ezért azt követeli, hogy hozzák nyilvánosságra az autópálya-koncesszió háttérszámításait.
35 évre kapja meg két NER-lovag Andy Vajna kaszinóit
A 2024-ben lejáró kaszinókoncessziók meghosszabbított újra kiadása azért vált hirtelen fontossá, mert Orbán Viktor valóban fél a bukástól.