Helyi szerkesztő|2022.11.16
Szeptemberben nem a korábban használt luxus magángéppel utazott Szíjj László, a Duna Aszfalt Mészáros Lőrinccel szoros kapcsolatban álló tulajdonosa Afrikába, hanem egy újabb géppel. (Magyar Hang)
Az Átlátszó a Duna Aszfalt szeptemberi, afrikai tárgyalásokról szóló Facebook-bejegyzései után kezdett nyomozásba. Ám amikor elkezdték keresni a vállalkozó által eddig használt OE-LEM lajstromjelű repülőgép útvonaltörténetét, arra jutottak, hogy Szíjj egy szintén osztrák bejegyzésű, OE-IMB lajstromjelű, és a korábban használt repülőgéppel megegyező típusú Bombardier BD-700-1A10 Global Express 6000-rel járt üzleti úton.
Ráadásul azt is megfigyelték, hogy a kapcsolat egy útnál szorosabb lehet, ugyanis 2022. augusztus 3-ától a gép magyarországi „szolgálatba” állt, vagyis ettől a naptól kezdve minden alkalommal Budapestről indult útnak, majd külföldi látogatását követően oda is tért vissza. Ráadásul a repülőgép több Magyarországról induló útja olyan horvát kikötővárosokhoz vezetett, ahol Szíjj László Artemy vagy Lady MRD nevű luxusjachtja horgonyzott.
A járművet az osztrák AVCON JET GmbH üzemelteti, de Ausztriában a tulajdonosok kiléte nem nyilvános. Az biztos, hogy a repülőgép nem található a cég bérelhető járművei között. Ebből az következik, hogy Szíjj László nem bérelhette a cégtől a gépet, ahogy más sem, azaz valószínűsíthető, hogy a nagyvállalkozó vagy valamelyik cége tulajdonolja azt, vagy a repülős cégen keresztül intézte a gép vásárlását, tartós bérletét vagy lízingjét – írta az Átlátszó.
A portál megkereste a Duna Aszfaltot, ahonnan az afrikai út kapcsán aza válasz jött, hogy „Szíjj László az utazásai lebonyolításához, mint mindenki más, szükség szerint különböző utazásszervezők szolgáltatásait veszi igénybe. A Duna Aszfalt tulajdonosa ez esetben a teljes delegáció utazási költségét a magánvagyonából finanszírozta.”
Az Átlátszó szerint a kapott válasz, és különösen annak utolsó sora a fentebb már sugallt tulajdonosi szerep vagy egyedüli, kizárólagos bérlő verzióját erősíti. A válaszból ugyanis megállapítható, hogy nem a Duna Aszfalt a repülőgép tulajdonosa, illetve bérlője, sőt még csak nem is a cég lízingeli a privát jetet, hiszen ellenkező esetben egy Duna Aszfalt érintettségű üzleti út alkalmával nem Szíjj László finanszírozná az utazás költségeit a magánvagyonából. Miután azt is tudjuk, hogy ez év augusztusától a magánrepülőgép többi útja is kivétel nélkül Magyarországhoz kötődik, illetve többsége Szíjj László jachtjaihoz vezetett, nagy valószínűséggel megállapítható, hogy a gépet üzemeltető AVCON JET egy szolgáltatáskonstrukcióját igénybe véve, valójában Szíjj áll a privát jet mögött, amellyel a kapcsolata szorosabb, mint a többszöri bérlés.
A privát jet értéke egy, a használt repülőgépek árait évjáratuk szerint is összehasonlító internetes oldal adatai alapján 34 millió dollár, azaz jelenlegi árfolyamon számolva valamivel több, mint 14 milliárd forint.
Forrás: Magyar Hang
Ráadásul azt is megfigyelték, hogy a kapcsolat egy útnál szorosabb lehet, ugyanis 2022. augusztus 3-ától a gép magyarországi „szolgálatba” állt, vagyis ettől a naptól kezdve minden alkalommal Budapestről indult útnak, majd külföldi látogatását követően oda is tért vissza. Ráadásul a repülőgép több Magyarországról induló útja olyan horvát kikötővárosokhoz vezetett, ahol Szíjj László Artemy vagy Lady MRD nevű luxusjachtja horgonyzott.
A járművet az osztrák AVCON JET GmbH üzemelteti, de Ausztriában a tulajdonosok kiléte nem nyilvános. Az biztos, hogy a repülőgép nem található a cég bérelhető járművei között. Ebből az következik, hogy Szíjj László nem bérelhette a cégtől a gépet, ahogy más sem, azaz valószínűsíthető, hogy a nagyvállalkozó vagy valamelyik cége tulajdonolja azt, vagy a repülős cégen keresztül intézte a gép vásárlását, tartós bérletét vagy lízingjét – írta az Átlátszó.
A portál megkereste a Duna Aszfaltot, ahonnan az afrikai út kapcsán aza válasz jött, hogy „Szíjj László az utazásai lebonyolításához, mint mindenki más, szükség szerint különböző utazásszervezők szolgáltatásait veszi igénybe. A Duna Aszfalt tulajdonosa ez esetben a teljes delegáció utazási költségét a magánvagyonából finanszírozta.”
Az Átlátszó szerint a kapott válasz, és különösen annak utolsó sora a fentebb már sugallt tulajdonosi szerep vagy egyedüli, kizárólagos bérlő verzióját erősíti. A válaszból ugyanis megállapítható, hogy nem a Duna Aszfalt a repülőgép tulajdonosa, illetve bérlője, sőt még csak nem is a cég lízingeli a privát jetet, hiszen ellenkező esetben egy Duna Aszfalt érintettségű üzleti út alkalmával nem Szíjj László finanszírozná az utazás költségeit a magánvagyonából. Miután azt is tudjuk, hogy ez év augusztusától a magánrepülőgép többi útja is kivétel nélkül Magyarországhoz kötődik, illetve többsége Szíjj László jachtjaihoz vezetett, nagy valószínűséggel megállapítható, hogy a gépet üzemeltető AVCON JET egy szolgáltatáskonstrukcióját igénybe véve, valójában Szíjj áll a privát jet mögött, amellyel a kapcsolata szorosabb, mint a többszöri bérlés.
A privát jet értéke egy, a használt repülőgépek árait évjáratuk szerint is összehasonlító internetes oldal adatai alapján 34 millió dollár, azaz jelenlegi árfolyamon számolva valamivel több, mint 14 milliárd forint.
Forrás: Magyar Hang