Helyi szerkesztő|2022.10.27
Átvezénylésekkel, és a forgalmisták és jegyeladók csatlakozásának akadályozásával reagált a cég a Volánbusz sofőrjeinek keddi, kétórás figyelmeztető sztrájkjára. Előfrodult, hogy a sztrájkoló sofőrt olyan buszra vezényelték át, aminek az elégséges szolgáltatás értelmében el kellett indulnia, a helyére pedig olyan dolgozót ültettek, aki nem sztrájkolt. A szakszervezet jogszerű de kétes intézkedésekről beszélt. - 168.hu
Közel 2600 buszjáratot érintett az a kétórás figyelmeztető sztrájk amelyet kedden 14.00-tól 16.00-ig tartott a Volánbusznál működő Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ). A sztrájk ugyan jogszerűen lefolyt, a szakszervezet vezetője a Mércének arról számolt be, az állami cég vezetése kétes eszközökkel próbálta akadályozni annak sikerét.
Így elmondta, volt, hogy sztrájkoló buszvezetőt szállítottak le saját, szokásos járatáról, miután megkérdezték, részt vesz-e a figyelmeztető akcióban, és olyan járatra vezényelték át, amelynek az elégséges szolgáltatás értelmében el kell indulnia. A sztrájkoló sofőr járatát viszont olyanra bízták, aki az akcióban nem vett részt.
Ezek után pedig, a sztrájkban eredetileg részt vevő járatot olyan munkatársra bízták, aki a sztrájkban nem vett részt. A Mércének ezenkívül Dobi beszámolt arról is, a Volánbusz „rezsijáratokkal” is igyekezett letörni a sztrájkot. Ez Dobi szerint azt jelenti, hogy a még elégséges szolgáltatás keretében vannak járatok, amiket annak ellenére indít el a cég, hogy az ellenjárat, tehát az, amelyik visszafelé közlekedne, kimarad. Ezért utasok nélkül küldi ki a cég a buszt az állomásokra, ahonnan már menetrendi járatként közlekedik vissza, és ezen járatok teljesítésére kötelezi a sofőröket.ében el kellett indulnia.
Ezenkívül jellemző volt a helyzetre, hogy a Volánbusz a nem sofőrként dolgozó munkatársakat - jegyellenőrök, forgalmisták - igyekezett meggyőzni arról, hogy a sztrájkban ők nem vehetnek részt, holott ez korántsem volt igaz.
Az ilyen, kisebb hatású akadályok ellenére a szakszervezet a sztrájkot sikeresnek tartja, szerintük a Volánbusz figyelmeztető akcióra adott válasza a dolgozók körében csak szította a sztrájkolási kedvet. A SZAKSZ október 10-én petícióval fordult a cég vezetői felé, a sztrájkot pedig addig kívánja folytatni, amíg az abban megfogalmazott követelések nem teljesülnek.
Forrás: 168.hu
Így elmondta, volt, hogy sztrájkoló buszvezetőt szállítottak le saját, szokásos járatáról, miután megkérdezték, részt vesz-e a figyelmeztető akcióban, és olyan járatra vezényelték át, amelynek az elégséges szolgáltatás értelmében el kell indulnia. A sztrájkoló sofőr járatát viszont olyanra bízták, aki az akcióban nem vett részt.
Ezek után pedig, a sztrájkban eredetileg részt vevő járatot olyan munkatársra bízták, aki a sztrájkban nem vett részt. A Mércének ezenkívül Dobi beszámolt arról is, a Volánbusz „rezsijáratokkal” is igyekezett letörni a sztrájkot. Ez Dobi szerint azt jelenti, hogy a még elégséges szolgáltatás keretében vannak járatok, amiket annak ellenére indít el a cég, hogy az ellenjárat, tehát az, amelyik visszafelé közlekedne, kimarad. Ezért utasok nélkül küldi ki a cég a buszt az állomásokra, ahonnan már menetrendi járatként közlekedik vissza, és ezen járatok teljesítésére kötelezi a sofőröket.ében el kellett indulnia.
Ezenkívül jellemző volt a helyzetre, hogy a Volánbusz a nem sofőrként dolgozó munkatársakat - jegyellenőrök, forgalmisták - igyekezett meggyőzni arról, hogy a sztrájkban ők nem vehetnek részt, holott ez korántsem volt igaz.
Az ilyen, kisebb hatású akadályok ellenére a szakszervezet a sztrájkot sikeresnek tartja, szerintük a Volánbusz figyelmeztető akcióra adott válasza a dolgozók körében csak szította a sztrájkolási kedvet. A SZAKSZ október 10-én petícióval fordult a cég vezetői felé, a sztrájkot pedig addig kívánja folytatni, amíg az abban megfogalmazott követelések nem teljesülnek.
Forrás: 168.hu