Már egy év alatt is sokat fejlődött a kerékpáros közlekedés a XI. kerületben. Nemcsak szándék, de erő is van a biciklis alternatíva erősítésére.
Ahogy Budapest, úgy Újbuda is egyre élhetetlenebbé vált az elmúlt években, köszönhetően a Fidesz és Tarlós István szemléletének, ami szinte kizárólag csak az autós közlekedésnek kedvezett. Ahogy a kerületek és a főváros vezetése, úgy a közlekedéspolitika is jelentős változásokon ment át Budapesten az elmúlt 1,5 évben. Az autós közlekedés helyett egyre nagyobb terek kap a kerékpár. Mintapéldája ennek Újbuda, ahol Orosz Anna alpolgármester gyűjtötte össze egy videóban az elmúlt egy év kerékpáros fejlesztéseit a XI. kerületből.
1. Új kerékpársávok:
Egye több forgalmas útszakaszon már két keréken is lehet biztonságosan közlekedni, hála a kijelölt új biciklisávoknak. A Villányi és a Tétényi út mellett, a Bartók Béla út középső, Móricz és Tétényi közti szakaszán is külön sávban közlekedhetnek a bringások tavaly nyár óta. Idén tavaszra a Bartók Béla úti kerékpársáv az adatok szerint már az egyik legforgalmasabb biciklis útvonal lett a városban.
2. Terjednek a kerékpáros sztrádák:
Itt azonban nem állt meg a XI. kerületi önkormányzat. A Borszéki úton és a Kondorosi úton már újabb biciklisávokat terveztetett meg az önkormányzat, amelyeket ha minden jól megy, még idén birtokba vehetnek a kétkerekű száguldás szerelmesei.
3. Biciklitárolók kerületszerte:
Nem csak a közlekedési sávok hiányoztak a megfelelő kerékpáros közlekedéshez a kerületben, de a lakosok arra is sokat panaszkodtak, hogy nem tudják biztonságosan letenni a bringákat, ha megérkeznek Újbuda valamelyik pontjára. Ezt segíti az a 100 darab P támasz, amit kerületszerte helyezett ki az önkormányzat a forgalmasabb csomópontokon. Az új támaszok előnyei közé tartozik, hogy a bicikli vázat is könnyen hozzá lehet kötni.
4. Szervizpontok:
Júniustól 10 helyen nyitnak meg biciklis szervízpontok Újbudán. Itt bárki meg tudja húzni a meglazult csavarokat, és fel tudja majd pumpálni a kerekeket, amivel sok balesetet és kellemetlen élményt is meg tudunk majd előzni.
5. Átfogó újbudai kerékpáros koncepció:
Tavaly nyáron készült el a kerület saját kerékpáros koncepciója, a Kerékpárforgalmi Hálózati Terv. Ebben rövid-, közép- és hosszú távú biciklis közlekedést segítő célok kerültek meghatározásra. Tervben van további kerékpártárolók, biciklisávok megvalósítása is, de a Bubi hálózatot is egyre több újbudai számára szeretnék elérhetővé tenni, a kerület külső részein is.
Orosz Anna: a Fidesz megint átveri az újbudaiakat
A kormány az ígéret ellenére mégsem épít villamosvonalat a Kopaszi-gátnál épülő új Garancsi-lakóparkhoz!
0 forint: Ennyi pénzt lobbizott ki Simicskó István Újbudának
A Fidesz büntetőpolitikája és Simicskó alkalmatlansága miatt az elmúlt egy évben fontos fejlesztések soráról kellett lemondanunk Újbudán – mondja Orosz Anna.
Barabás Richárd újabb közvetlen uniós támogatást szerezhet Újbudának
A Párbeszéd alpolgármestere már hozott 1,5 milliárd forintot a XI. kerületnek, most újabb forrásokat hozna Újbudára!
Bakai-Nagy Zita: Simicskó szerezze vissza Újbuda ellopott pénzét
Amennyiben ez nem megy, továbbra is érdemes lenne inkább csak a magyar kutyafajták megmentésével foglalkoznia, ott talán több hasznot hajt, mint amennyi kárt okoz a XI. kerületben – mondja Újbuda alpolgármestere.
László Imrééknek hála, örülhetnek majd a gazdagréti gyerekek
Még jobb dolog lesz kicsinek lenni a híres lakótelepen.