Még a jelenlegi lehetőségekhez képest is számos hiányossága van a bevezetett új menetrendnek, melyeket azonnal orvosolni kell, állítja a Közlekedő Tömeg Egyesület.
Többször foglalkoztunk tavaly a Budapest - Gödöllő - Hatvan vasútvonal problémáival. Helyi civilek hónapok óta küzdenek a MÁV-val, mert a hosszú és drága felújítás után Budapest és Hatvan között gyorsulás helyett ritkultak és lassultak a vonatok, az Intercityk pedig nem állnak meg. Pedig az egész régió közlekedési kapcsolatát javíthatná a civilek által ajánlott módosítás, mely szerint a Budapest és Miskolc között közlekedő Intercity vonatok Hatvanban is megállnának, biztosítva a lehetőséget az átszállásra. De a vasúttársaság semmibe veszi az utasok kéréseit.
Az InterCity vonatok álljanak meg Hatvanban - követelik helyi civilek
Nem kérnek abból, hogy az InterCity vonatok félig üres kocsikkal közlekedjenek, és csak néhány kiváltságos település utasai számára legyenek elérhetőek.
Egyre rosszabb a helyzet a hatvani vasútvonalon
Hosszú és drága felújítás után Budapest és Hatvan között gyorsulás helyett ritkultak és lassultak a vonatok.
Nem hallgat a MÁV a civilekre, továbbra sem állnak meg az IC-k Hatvanban
Egyértelművé vált, hogy az utasok kéréseit továbbra is semmibe veszik.
Barkóczi Balázs: Túlzsúfolt fertőzésgócok az Isaszeget is érintő elővárosi vonatok
Az isaszegi önkormányzati képviselő kérésére ezzel kapcsolatban tett fel kérdéseket a Parlamentben Dr. Oláh Lajos DK-s képviselő.
Nemrég a Közlekedő Tömeg Egyesület is foglakozott a témával. Mint írták, a 80a vasútvonal felújításával együtt járó, évekig tartó felfordulást és pótlóbuszozást azzal magyarázta MÁV a lakosságnak, hogy az majd lehetővé teszi a járatsűrűség növelését, a menetidő csökkentését és közvetlen vonatok indítását Gyöngyösre.
Ezek felelőtlen ígéretek voltak: pont a legszűkebb keresztmetszethez, a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső közötti szakaszhoz nem nyúltak, így a vonal kapacitása nem nőtt. Itt a harmadik vágány megépítésére még éveket kell várni. Ugyanakkor még a jelenlegi lehetőségekhez képest is számos hiányossága van a bevezetett új menetrendnek, melyeket azonnal orvosolni kell.
Ezért az Egyesület, miután az írásban részletesen végigveszi, hogy pontosan milyen problémák sújtják a Budapest - Gödöllő - Hatvan vasútvonalat használókat, megoldási javaslattal állt elő:
Álláspontunk szerint minél hamarabb be kell vezetni a következő változtatásokat:
- az InterCity-k álljanak meg Hatvanban;
- indítsanak közvetlen zónázó vonatokat Gyöngyös és Budapest között.
- A Keleti pályaudvar és Kőbánya felső forgalomirányítási gyakorlatának felülvizsgálatával biztosítható bizonyos időszakokban a jelenleginél minimálisan több vonat közlekedtetése, az említett harmadik vágány megépítése után pedig további fejlesztésekre is szükség van (pl. közvetlen vonat Jászberénybe).
- Emellett a vasúti beruházásokat a jövőben komplex módon kell kezelni, hogy a projekteknek ne pont azok az elemei maradjanak ki vagy valósuljanak meg késve, amelyek az utasok számára a legtöbb hasznot hoznák. A lakosság felé nem szabad felelőtlen ígéreteket tenni, helyette már a munkálatok megkezdése előtt közölni kell, pontosan mikor, milyen menetrendre számíthatnak.