Az önkormányzat két civil szervezettel közösen fordult a bírósághoz, amelynek azonnali jogvédelmet elrendelő döntése meggátolta, hogy elinduljon egy irdatlan méretű, tömeges fakivágásokkal járó természetpusztítás a Hamzsabégi út mentén. Ez a vonal a kínai hitelből épülő Budapest-Belgrád vasútvonal teljes teherforgalmát vezetné keresztül Újbuda sűrűn lakott központi részén, a Rákóczi-hídtól a Kelenföldi pályaudvarig.
Újbuda önkormányzata sikerrel akadályozta meg a bíróságon, hogy megkezdődjön a Déli Körvasút építése - jelentette be online sajtótájékoztatóján a Demokratikus Koalíció XI. kerületi polgármestere.
Az önkormányzat két civil szervezettel közösen fordult a bírósághoz, amelynek azonnali jogvédelmet elrendelő döntése meggátolta, hogy elinduljon egy irdatlan méretű, tömeges fakivágásokkal járó természetpusztítás a Hamzsabégi út mentén
- fogalmazott László Imre. Hozzátette, hogy ez csak a kezdetét jelentette volna a Déli Körvasút építését előkészítő munkálatoknak.
Ez a vonal a kínai hitelből épülő Budapest-Belgrád vasútvonal teljes teherforgalmát vezetné keresztül Újbuda sűrűn lakott központi részén, a Rákóczi-hídtól a Kelenföldi pályaudvarig
- emelte ki.
A jogi harcnak azonban egyelőre nincs vége, mert a kormányhivatal fellebbezhet a Kúriához - hívta fel a figyelmet a polgármester, aki kijelentette, nem fogják feladni a küzdelmet.
(MTI)
Lázár János ígérete ellenére folytatódnak a fakivágások Újbudán
Nehéz eldönteni, hogy a miniszter nem mondott igazat, vagy az alkalmazottai nem tartják be az utasításait, de egyik verzió sem megnyugtató.
Nem kell ennél jobb bizonyíték arra, mennyire túlárazott a Mészáros által építendő Budapest-Belgrád vasútvonal
Hogy kerülhet ennyivel többe a vasútvonal magyar szakasza és miért nem adja ki a kormány a szerződéseket a bírósági határozat ellenére sem? - teszi fel a kérdés a momentumos Bakai Ádám.
80 nap alatt a NER körül: a soha meg nem térülő Budapest-Belgrád vasútvonal
A kínai kommunista párt érdekei mentén, több százmilliárdos kínai hitelből épül, és rosszul jár vele az ország, mi az? Igen, a Fudan is jó válasz, de ezúttal hazánk kínai adósrabszolgaságba döntésének ősbűnét, a Budapest-Belgrád vasútvonal építését járjuk körbe.