Orbán és bábjai előszeretettel szidják az Európai Uniót. De mára már az EU-ban is egy kiutált személlyé vállt Orbán. Ezért is szavazták le bábjának, Trócsányi Lászlónak az uniós biztosi kinevezését. Összeszedtünk 5 dolgot, amire ma már nem biztos, hogy tudnának pénzt szerezni a híresen korrupt fideszesek.
Akármennyire is próbálnak Orbánék az EU ellen hergelni, a tény az tény marad: mérhetetlen mennyiségű támogatást juttatnak hazánkba az európai uniós adófizetők. 2004-es EU-s csatlakozásunk és 2017 között például 11820 milliárd forintnyi támogatásban részesült Magyarország. Ennek nem kis része Budapestet gazdagította. Össze is szedtünk 5 olyan dolgot, ami ma nem lenne a fővárosban, ha az a fránya EU nem fizeti ki.
1. A 4-es metró
Az M4-es metróvonal Kelenföld és Keleti pályaudvar közötti szakaszának kiépítése 452 milliárd forintba került. Ebből mindent összevetve a tisztán európai uniós támogatás összege 180,8 milliárd forint volt. Az EU ellen szabadságharcot hazudó Orbán és hű bábja, Tarlós István ma már valószínűleg nem tudna kilobbizni ennyi pénzt az uniótól, hiszen már az egész világon korruptságukról ismertek a fideszesek.
2. A Zeneakadémia
Kevesen tudják, de Budapest egyik legjelentősebb EU-s beruházása a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem felújítása volt. Teljes körűen restaurálták a Zeneakadémia központi, műemléki épületét és új oktatási épületet is kialakítottak. A 12 milliárd forintos támogatással a projektnek majd 90%-át az EU állta.
3. A Várkert Bazár
A főváros méltán híres látványosságát 1875 és 1883 között építették Ybl Miklós mesteri tervei alapján, és még a II. világháború alatt rongálódott meg az épület. Orbánék erről nem készítenek milliárdokért propaganda plakátokat, de az unió 17,6 milliárd forintos támogatásának köszönhető, hogy 2014-re felújították.
4. Az M0 útgyűrű
Az M0-ás autópálya kibővítéséért is köszönetet mondhatunk az európai adófizetőknek. Egész pontosan a 0+000-29+500 km szelvények közötti útgyűrű hiánypótló kiépítésére közel 110 milliárd forint EU-s pénzt kaptunk. Vajon hogy reagálnának az uniós biztosok, ha Tarlós ma azt mondaná: adjanak a fideszes kezébe 110 milliárd forintot? Nem kérdés, Orbán bábjaként ezt a pénzt egyből a miniszterelnök enyves kezébe adná. Ezt pedig már az EU-ban is mindenki tudja.
5. A MOL Bubi
Azt hihetnénk, hogy a nagy MOL logókat viselő Bubi biciklik rendszerét biztosan az olajvállalat fizette. Pedig az az igazság, hogy a projekt nagy részét EU-s támogatásokból finanszírozták. A MOL Bubi Budapest közösségi kerékpárkölcsönző rendszer kialakítása összesen több mint 1 milliárd 58 millió forintba került, amiből 85 százalékot, majdnem 900 millió forintot az unió állt. A MOL neve valójában csak azért szerepel a rendszer nevében, mert a cég a főszponzor volt. Persze csak az Európai Unió után.