Holoda Attila energetikai szakértő nem véletlenül nyilatkozott az utóbbi napokban is gyakran az üzemanyaghelyzetről, hiszen jól ismeri a szereplőket és tetteik mozgatórugóit. Ezért kérte Németh Péter is, hogy a pillanatnyi állásról és várható következményeiről is beszélgessenek a Klikk TV Mélyvíz című műsorában.
Az interjú némileg rendhagyó kérdéssel kezdődött: köthetett-e valamilyen háttéralkut a MOL és a magyar kormány a hatósági ár megszűntetéséről és annak indoklásáról?
Mivel a MOL Magyarország legnagyobb és jól prosperáló vállalata, nyilván van és szükséges is kommunikáció a kormánnyal, ez belefér. Az viszont, hogy az elnök-vezérigazgató Hernádi Zsolt kormányzati kommunikációs kliséket ismétel, és ezeket gyakorlatilag Gulyás miniszter szájába is adja, azon magam is elcsodálkoztam
– válaszolta a műsorban Holoda Attila.
Holott – tette hozzá -, mindketten tudták, hogy ránk aztán ezek a szankciós intézkedések pont nem vonatkoznak. Annyiban valós lehet az összeesküvés-elmélet, hogy
Hernádira osztották a szankciót sulykoló szerepét. Pedig két hete maga nyilatkozta egy egyetemi előadáson, hogy ha rajta múlik, be se vezette volna az ársapkát.
Ráadásul már kora tavasszal megkezdték volna a százhalombattai finomító karbantartását, de akkor a kormány – nem mellesleg a választások miatt – azt kérte, hogy ezt a munkálatot halasszák.
Holoda szerint bár több mint rendhagyó, hogy egy „független” nagyvállalat a kormány kérésére elhalaszt elemi szakmai tevékenységet, de ezt tehették abban a reményében, hogy a választás után, cserébe megszűnik a piacot szorító ársapka.
Mivel ez nem történt meg, a nyári időszaktól a MOL többször is jelezte, hogy felül kellene vizsgálni ezt a gyakorlatot – sikertelenül.
A kedd esti váratlan és gyors fordulatot előidézhette az is, hogy a vállalat a kis kutaknak már kénytelen volt kiküldeni, hogy nulla litert tud szállítani, s még a MOL-kutaknál is megjelentek az első zavarok. Ez pedig már üzleti jóhír-rombolás, aminek a következményei nagyon nehezen kezelhetőek.
Hernádi pedig folyamatosan, napi szinten küldött feljegyzéseket a kormánynak, jelezve, hogy neki ez a helyzet egyre nehezebben tartható. Főként, hogy a karbantartás is csúszott és fokozta az ellátási nehézségeket. Mindezt hatványozta egy országosan észlelhető pánikhangulat, aminek a következtében duplájára nőtt az üzemanyag fogyasztás.
Bár nemzetközi eljárás alatt áll a MOL-vezér, Holoda Attila nem gondolná, hogy ezzel összefüggésben presszionálná a kormány vezetője a kellemetlen döntések befogadására.
Hernádiról azért köztudott, hogy egy jobboldali, konzervatív beállítottságú ember, nem véletlen, hogy inkább kormányközeli szervezeteket, rendezvényeket támogat. Azért mégis az ország első számú vállalatának a vezetőjéről beszélünk. Én jóindulattal megelőlegezem, van olyan ereje, hogy azt beszél, amit akar.
Ami persze még elfogadhatatlanabbá teszi a szereplését.
A káoszkormány miatti gyenge forint az oka, hogy drága az üzemanyag
Jogos a kérdés, hogy ha az olaj ára háború előtti szinten mozog, akkor a hazai kiskereskedelmi árak miért nincsenek 500 forint körül. Ebben a forint árfolyama a ludas, ami közel 100 forinttal gyengébb most a dollárhoz képest, mint 1 évvel ezelőtt.
A vámpírkormány megemelte a benzin jövedéki adóját 25 Ft-tal
Nem csak a benzinárstop kivezetése miatt kell többet fizetni a kutakon. Az Orbán kormány a legnehezebb helyzetben is csak arra gondol, hogy hogyan sanyargassa még jobban a polgárokat.
Több száz miliárdot keres a vámpírkormány azon, hogy kivezették a benzinárstoppot
Drasztikusan nő az áfabevétel és 40 százalék helyett 95 százalékra emelték a MOL különadóját.