Nem csak az iszonyatos mértékű benzindrágulás és az gépkocsik árának növekedése miatt lesz drágább jövőre az autózás.
Az üzemanyagok átlagos ára 40 százalékkal magasabb, mint tavaly, de a pótalkatrészek is 10 százalékkal drágultak az elmúlt évben - számolt be az RTL Híradó.
Jövő év elejétől 5 százalékkal többe fognak kerülni az autópályamatricák.
A drágulás az éves, a havi és a tíz napos, illetve az országos és a megyeik matricákra is vonatkozni fog. 2020 januárjában is volt emelés. Az éves áremelés be van építve a rendszerbe, arról a kormány már 2018-ban döntött. Szerintük ez azért jó, mert így az autósok fel tudnak készülni arra, hogy a következő évben még többet kell majd fizetniük a sztrádahasználatért.
A pénzcentrum.hu néhány konkrét összeget is kiszámolt nekünk.
Emiatt természetesen nem csak az autós kirándulások és a rokonlátogatás fog többe kerülni. A teherszállítók még mélyebben a zsebükbe nyúlhatnak. Ezt pedig mindannyian meg fogjuk érezni, ha bármit vásárolunk, hiszen nincs olyan áru, amit ne kellene valamennyit szállítani. A hazai termékek is drágulni fognak, nem beszélve a kamionon érkező import árukról, amiket még a siralmas euróárfolyam is drágít.
A fideszes parlamenti többség által elrendelt évenkénti drágítás következtében lassan ott tartunk, hogy lassan csak az fog autópályán közlekedni, aki az adófizetőktől kap erre költségtérítést.
(forrás: RTL Klub, pénzcentrum.hu)
Sztrádakiszervezés: Melyik milliárdos útépítőt ültetik a nyakunkba 35 évre?
Kiderült, kik adhatnak be ajánlatot: a korábban Szíjj Lászlóval dolgozó osztrák Strabag, egy rejtélyes magántőkealap, ahol Mészáros Lőrincet lehet szimatolni, és egy lábatlani cég, a Dömper Kft.
Fantomhivatal játszaná át a magyar sztrádák üzemeltetését a fideszes haveroknak
A Nemzeti Koncessziós Irodának még csak rendes honlapja sincs, de legalább elérni sem egyszerű. Ez a Rogán Tóni védnöksége alá tartozó intézmény adná koncesszióba a gyorsforgalmi utakat – így mondják azt a fideszes sumáknyelven, hogy 35 évre a nyakunkra ültetnék Orbán útépítő cimboráit.
TI: ellentétes az EU-joggal a sztrádakikszervezés
Felmerül, hogy ez valójában egy leplezett közbeszerzés, amelyet úgy bonyolítanak le, hogy nem tartják be a közbeszerzési szabályokat - írták.