Tarlós szennye még mindig bugyog fel a csatornából. A Fidesz-báb miatt csúfosat bukott e-jegyrendszer milliárdos károkozását még mindig próbálják egymásra kenni Orbán kiszolgálói.
A BKK arról tájékoztatta a G7 gazdasági hírportált, hogy 7,4 milliárd forintot fizetett ki a soha sem működő Rigó e-jegyrendszerre egy német cégnek. Mindemellett egyéb költségekre 1,4 milliárd forintot fizettek még ki. Tavasszal pedig további 99 millió forint elszámolása volt függőben.
A BKK a nem működő rendszer üzemeltetésére herdált el milliárdokat.
A cikkből az is kiderült, hogy 1,6 milliárd forintot üzemeltetésre fizettek ki, pedig a rendszer soha nem működött. A felmondást követő fővárosi közgyűlésnek benyújtott előterjesztésben a már felmentett Dabóczy Kálmán, akkori BKK vezérigazgató és Szegvári Péter igazgatósági elnök is Vitézy Dávidra próbálta tolni a felelősséget. Dabóczyt egyébként az e-jegy-botrány miatt menesztette a BKK éléről még év elején Tarlós István.
Tarlós István és kiszolgálói óriási felelőssége az adófizetők pénzének elherdálásában nem kérdés.
Ezt már korábbi cikkünkben is részleteztük. Vitézy Dávid azonban a cikkre reagálva Facebook-oldalán cáfolta az őt támadó állításokat.
A BKK korábbi vezérigazgatója leírta: Nem írt volna alá olyan szerződést, mely szerint a vállalkozó egy nem működő rendszerért vagy csak az elvárások részleges teljesítéséért kaphat pénzt. Ez az állítás tehát valótlan.
Mint írja, "a szerződésmódosítás, mely lehetővé tette a vállalkozónak, hogy nem igazoltan működőképes, nem tesztelt eszközökért is számlázzon, 2015 nyarán született, Dabóczi Kálmán akkori vezérigazgató írta alá."
Ezen módosítás miatt kellett a BKK-nak milliárdokat kifizetnie egy nem működő rendszerét.
Mindemellett miután Vitézy Dávid pár hónappal a szerződés aláírását követően távozott a BKK éléről, az új vezérigazgató felelőtlen módon eltávolította a projekt vezetőjét, majd távozott a teljes, banki és informatikai hátterű, a jegyrendszer bevezetésén és előkészítésén addig dolgozó profi csapat is a cégtől. Ami pedig 2015 után történt a BKK-ban a projektet illetően, illetve módosítások révén a vállalkozói szerződésben, logikus módon Vitézy nem tud felelősséget vállalni.
Vitézy végül hozzáteszi: Ők egy világszínvonalú és a korunk technológiai lehetőségeit maximálisan kihasználni képes jegyrendszer bevezetésére tettek javaslatot. A Rigó a terveik szerint a legkorszerűbb, érintéses bankkártyával való utazást is lehetővé tevő, világszínvonalú rendszer lett volna.
Vitézy: Nagyon bízom benne, hogy egyszer megvalósul majd ilyen Budapesten.
Az e-jegyrendszerrel kapcsolatos milliárdos pénzszórás kétségtelenül Budapest egyik legnagyobb botránya. Az adófizetők pénzéből milliárdok elszórása nem maradhat következmények nélkül!