Több százmilliárd forintot szórt el a magyar emberek pénzéből a Fidesz hazugságkampányra a választási kampány alatt. Erről, és az általuk okozott megélhetési válságról akarja elterelni a figyelmet Orbán és csicskaserege. Ezért támadják most az ellenzéket azzal a hazugsággal, hogy külföldről 3 milliárd forint támogatást kaptak.
Hónapok óta azzal támadja a fideszes hazugsággyár az ellenzéket, hogy külföldről kaptak támogatást. Szerdán pedig nyilvánosságra hozták az összefogás kampányával kapcsolatos titkosszolgálati jelentést a fideszesek. Ebben azt taglalják, hogy a Mindenki Magyarországa Mozgalom és különböző vállalkozások összesen 3 milliárd forintnyi támogatást kaptak. Ez már csak azért is hazugság, mert az Oraculum 2020 Kft. és a DatAdat nem támogatást kapott, hanem szolgáltatást végzett.
Orbánék tehát százmilliárdokból hazudták végig a kampányt, és van bőr a képükön az ellenzék minimális költségvetésén rugózni.
Azért támad a Fidesz, hogy elterelje a figyelmet arról, mekkora megélhetési válságot okozott Magyarországon. Ráadásul, ha valaki elfogadhatatlan módon finanszírozta kampányát, akkor az a Fidesz. Az Orbánnak kampányoló csicskaszervezetek égettek el milliárdokat a magyar emberek pénzéből úgy, hogy az hivatalosan nem lett feltüntetve a Fidesz kampányköltségei között.
Nézzük is, mi mindenre szórták a pénzt a kampányban az Orbán hátsó feléből előmászó médiumok, alapítványok, cégek.
2,6 milliárdos Facebook és Google hirdetések
A fellelhető adatok szerint csak január és április között több mint 2,3 milliárd forintot költöttek Facebook-os hirdetésre fideszes médiumok. A legnagyobb hirdető nem meglepő módon a fideszes papagájkommandót működtető, önálló gondolatokra képtelen szócsövekkel dolgozó Megafon volt. Mindössze négy hónap alatt elszórt 578 millió forintot arra, hogy hazugságokkal árasszák el a Facebook-ot. Nem véletlen, hogy ma már közismert: világszerte az egyik legtöbbet költi a Fidesz és a kormány Facebook hirdetésekre.
Nem mellesleg csak a google-ön a Fidesz a kampány alatt 369 ezer eurót költött el. Ez 400 forintos euróárfolyammal számolva 147 millió forint. De ott van még mellette a fideszes megyei lapokat tömörítő Mediaworks is, ami 155 ezer eurót hirdetett el a keresőóriáson. Ez 62 millió forintot jelent. A szintén fideszes Aktuális média 123 ezer eurót szórt el, ami 49 millió forint. De a Megafon is elhirdetett 36 ezer eurót, ami több mint 14 millió forintnak felel meg. Összesen ezek 272 millió forintot hirdettek el néhány hónap alatt, és ez még csak a jéghegy csúcsa.
18,5 milliárd médiahirdetésekre, óriásplakátokra
De nem csak a közösségi oldalakat árasztotta el hirdetésekkel a Fidesz. A választások előtt már tudni lehetett, hogy a kormányoldalon 3 milliárd forintos összköltségben vásároltak plakáthelyeket. Tehát csak a plakátokra többet költöttek, mint amennyi támogatást az ellenzék kapott. Az is beszédes, hogy eközben az összefogásnak márciusban mindössze 1564 darabos plakátkampánya volt 390 millió forintért.
A Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány 632 millió forintot költött plakáthirdetésekre. A kormány gyermekvédelminek nevezett népszavazását népszerűsítő plakátokra pedig több, mint egy milliárd forintot vertek el idén márciusban.
A G7 összesítése szerint 2022 január és március között (tehát mindössze három hónap alatt) a Fidesz majdnem 4 milliárd forintot költött különböző hirdetésekre a hagyományos magyar médiában. Ami viszont ennél is durvább, hogy a Fidesznek aktívan kampányoló kormányzat január-márciusban 14,5 milliárd forintnyi hirdetést vásárolt. Ez összesen 18,5 milliárd.
850 milliárdos szavazatvásárlás
Tavaly novemberben a kormány 250 milliárd forintot folyósított a nyugdíjasoknak. Ebből 200 milliárd volt a nyugdíjprémium. Orbánék jól láthatóan nem sajnálják a magyar emberek pénzét szavazatvásárlásra költeni. Ha kell nyugdíjat osztogatnak a választás előtt, hogy elfeledjék: előtte 4 éven keresztül semmibe vette a nyugdíjasokat a kormány.
Figyeltek arra is, hogy a családosok is kapjanak alamizsnát a kormánytól. 600 milliárdot költöttek a közösből az SZJA visszatérítésre.
Korábban több cikk is foglalkozott már azzal, hogy tízszer többet költött a Fidesz és a kormány a választási kampányra, mint az ellenzék. Azonban, ha a fent felsoroltak közül mindent beleszámítunk, a kormány nem tízszer, hanem legalább százszor többet költött az ellenzéknél.
A cikkünkben felsoroltak ugyanis összesen 871 milliárd forintot jelentenek.
Szóval mielőtt az ellenzék költségvetésén rugózna bármelyik fideszes csicska, propagandista, pártkatona, előbb számoljon el azzal a pénzzel, amit rájuk költöttek a magyar adófizetők pénzéből! Aztán válaszoljon arra a kérdésre, hogy tükörbe tud-e még nézni egyáltalán!